نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت:گردشگری باید به عنوان یک حوزه سودآور در این استان دیده شود و بی شک با شعار دادن تحولی در این حوزه حاصل نمی شود.
کد خبر: ۲۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 15 April 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا،روز چهارشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد:باید مجموعه ای از کارشناسان و متخصصان استان فارس ،عرصه های مختلف گردشگری دراین استان و شهر شیراز را شناسایی و راهکارهای همکاری عملی در این عرصه ها را مشخص و تدوین کنند.

امام جمعه شیراز گفت:توجه به تمام عرصه های گردشگری فارس ، تاثیر بسزایی در پویایی و توسعه این استان دارد از این رو بر این

باوریم که مسیر حرکت صنعت گردشگری فارس باید به طور کامل مشخص و عملیاتی شود.

آیت الله ایمانی افزود: در صورت تهیه علمی مسیر حرکت در بخش گردشگری استان فارس و شناسایی نقاط قوت و برنامه ریزی در این بخش، شاهد رونق صنعت گردشگری در این استان خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد:استان فارس و شهر شیراز از ظرفیت های مناسبی در بخش های مختلف گردشگری برخوردار است اما متاسفانه در طول سال ها توجه مناسبی به بحث گردشگری مذهبی در این استان و شهر شیراز نشده است.

آیت الله ایمانی بیان کرد:توجه به حرم های مطهر و اماکن مقدس موجود در استان فارس که از قابلیت های گردشگری مذهبی است به معنای کم توجهی به شعرای نامی مانند سعدی، حافظ و خواجوی کرمانی نیست بلکه بر این باوریم که هر کدام از مفاخر ملی و مذهبی در شهر شیراز باید در جایگاه خود احیا و معرفی شوند تا سیر کامل صنعت گردشگری در فارس به درستی ایجاد شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:اگر صنعت گردشگری در فارس مدیریت نشود بازتاب و عوارض منفی برای این استان در پی دارد و در صورت داشتن برنامه و اعمال مدیریت صحیح در این عرصه ، شاهد روند رو به پیش این استان خواهیم بود.

آیت الله ایمانی بیان کرد:گردشگری نخستین اولویت توسعه فارس و شهر شیراز است و لازمه تحقق این اولویت همدلی و همزبانی است.

وی گفت: گردشگری یکی از صنعت های مهم در استان فارس است و با رونق این بخش می توان کارهای ارزشمندی را در این استان و شهر شیراز انجام داد به همین سبب باید فضای حضور فعالان و دست اندرکاران بخش های مختلف گردشگری و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای رونق این بخش در فارس فراهم شود.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری ازسخنان خود گفت:توسعه متوازن شهر یکی از مسائل مهم است و فعالیت ها در این زمینه باید به گونه ای انجام شود که مردم توازن در عدالت و رشد و توسعه را در تمام بخش ها به روشنی مشاهده کنند.

آیت الله ایمانی اظهارداشت:توازن باید در تمام بخش های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی نمود عینی داشته باشد و مشارکت مردم در بخش های یاد شده و به ویژه فعالیت های اجتماعی یکی از راه های عملی ایجاد همدلی، همزبانی و تعاون در جامعه است.



** اجرای سه هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی در سال 94 در شیراز

رییس شورای شهر شیراز نیز در این دیدار گفت: بودجه سال 94 شهرداری شیراز افزون بر دو هزار و 760 میلیارد تومان مصوب شده و تعهد امسال شورای شهر برای انجام پروژه های مشارکتی با بخش خصوصی و سرمایه گذاری برای شهرداری شیراز، سه هزار میلیارد تومان معین شده است.

غلامعلی حقدل ادامه داد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی، در سال 93 بودجه شهرداری شیراز دو هزار و 200 میلیارد تومان بود که بیش از 95درصد آن یعنی معادل دو هزار و 50 میلیارد تومان آن برای توسعه شهر شیراز محقق شد.

وی بیان کرد:بودجه شهرداری شیراز در سال 93 معادل دو برابر بودجه تخصیصی دولت برای انجام فعالیت های عمرانی در استان فارس بود.

حقدل گفت:سال 93 تعهد شورای شهر شیراز برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار یک هزار میلیارد تومان مشخص شد که با تلاش شهرداری 70 درصد این بودجه که معادل 700 میلیارد تومان است در قالب قراردادهای سرمایه گذاری محقق شد.

او افزود: بزرگترین موفقیت سال 93 شورای شهر شیراز، توسعه متوازن و یکسان شهر شیراز در همه ابعاد و مناطق بود و کارهای خوبی در این بخش در این شهر انجام شد.

رییس شورای شهر شیراز بیان داشت:یکی از دغدغه های اصلی مردم شهر شیراز توسعه پارک و فضای سبز در این شهر است که شهرداری شیراز اقدامات شایسته ای در این بخش انجام داده است.

حقدل اضافه کرد:مقرر شده شهرداری شیراز پارک هایی در سه منطقه مرتفع این شهر شامل گهواره دید، باباکوهی و بام شیراز درفضاهایی به وسعت 500، 700 و یک هزار هکتار احداث کند که مجوز هفت درصد سرمایه گذاری در این پارک ها صادر شده است.

وی اظهارداشت:شورای شهر شیراز نیز بودجه مناسبی برای احداث این سه پارک بزرگ در این شهر اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار