استاندارایلام ازناظران ومسئولان بهداشتی خواست تابرقیمت میوه وتره باردربازار نظارت کافی داشته باشند.
کد خبر: ۲۳۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 26 May 2016
استاندارایلام ازناظران ومسئولان بهداشتی خواست تابرقیمت میوه وتره باردربازار نظارت کافی داشته باشند.


به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان اظهار کرد: میوه در سطح استان به خصوص شهر ایلام گران عرضه می‌شود تا جایی که قیمت برخی اقلام ان نسبت به استان های دیگر تفاوت فاحشی دارد و مردم نسبت به این موضوع گلایه مند هستند.

وی افزود: در بحث میوه و تره بار و اجناس، استان ایلام به بازارهای بزرگ کشور به ویژه استان خوزستان دسترسی مستقیم دارد لذا باید در این خصوص بررسی های لازم انجام شود که چرا بسیاری از اجناس چون میوه و تره بار در ایلام گرانتر ازاستان های دیگر کشور عرضه می شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: باید در کنار کنترل قیمت‌ها این اطمینان به مردم داده شود که محصولات غذایی ارائه شده در این بازارها از سلامت و کیفیت لازم برخوردار باشد که لازمه آن به کارگیری مسئولان فنی و ناظران بهداشتی در این بازارها است.

مروارید گفت: ارگان هایی چون جهاد کشاورزی و شهرداری می توانند با هماهنگی یکدیگرغرفه هایی را احداث و ایجاد کنند و میوه و تره بارمورد نیاز مردم را تامین و عرضه کنند.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود از تمامی دستگاه های دولتی به ویژه نیروی انتظامی خواست تا در راستای اجرای ماده 35 آیین نامه تعزیرات حکومتی زمینه اجرای احکام پرونده های تعزیراتی را در استان فراهم آورند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی نیز در این نشست بر همکاری دستگاه ها با این سازمان تاکید کرد و گفت: این دستگاه برای رفع مشکلات بازار ایلام برنامه های مختلفی را تدوین و طراحی کرده که به طور قطع این مهم با همکاری مردم اجرایی و محقق خواهد شد.

نعمت الله بیرانوند از اجرای طرح ویژه در خصوص نظارت بر واحدهای مواد غذایی طی ایام ماه رمضان خبر داد و افزود: با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت گشت‌های فعال تا پایان ماه رمضان نسبت به تخلفات واحدها رسیدگی خواهند کرد.

وی از رسیدگی به 250 پرونده کالا و خدمات در سطح استان طی یک ماه گذشته(اردیبهشت) خبر داد و تاکید کرد: از این تعداد 236 پرونده با میزان 205 میلیون و 302 هزار ریال مختومه شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی ایلام از ورود هفت پرونده بهداشتی به تعزیرات حکومتی استان خبر داد و گفت: تمامی این هفت پرونده با جریمه سه میلیون و 300 هزار ریال نیز مختومه شده است.

بیرانوند گفت: در این مدت(اردیبهشت ماه) 10 پرونده قاچاق کالا به این اداره کل ارجاع داده شده که تا کنون شش مورد از آنها بیش از 107 میلیون و 673 هزار ریال جریمه شده اند./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار