تابناک: دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان موفق به ساخت و ثبت اختراع قاشق موزیکال و هوشمند برای کودکان شده است.
کد خبر: ۲۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ 02 February 2015

به گزارش تابناک به نقل ایرنا، این قاشق توسط « مرضیه فاتحی » عضو مرکز رشد فناوری این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

این دانشجو درباره قاشق هوشمند موزیکال گفت: انگیزه من از اختراع این قاشق، تشویق کودکان بهانه گیر و بازیگوش برای خوردن غذا بود.

فاتحی با بیان اینکه قابلیت های این قاشق باعث تشویق کودکان به خوردن غذا می شود افزود: این قاشق هنگام ورود به دهان کودک، بطور خودکار شروع به نواختن موزیک های زیبا می کند و با چشمک زدن های پیاپی موجب شادی او می شود.

وی با بیان اینکه این اختراع، نمونه قبلی نداشته است، اظهار کرد: این قاشق هوشمند بدلیل داشتن سنسورهای دمایی، گرمای غذا را با پخش نور و موزیک نشان می دهد به طوریکه اگر دمای غذا بالا باشد به محض برخورد قاشق با غذا همه چراغ های آن شروع به چشمک زدن می کنند.

وی ادامه داد: اگر دمای غذا برای کودک مناسب باشد تنها دو چراغ آن روشن می شوند و با این قابلیت، دیگر نیازی به سنجش داغی یا سردی غذا توسط مادر نیست.

عضو مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: این اختراع به شماره 82949 در اداره اختراعات کشور ثبت شده است و اکنون با یک شرکت داخلی تولید کننده لوازم کودک برای تولید انبوه آن در حال مذاکره و انعقاد قرارداد هستم.

بر اساس این گزارش، قاشق موزیکال و چراغ دار ویژه کودکان موفق به کسب عنوان اختراع برتر در بخش نمایشگاهی نخستین جشنواره تجلیل از پژوهشگران سمایی شد.

مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) بعنوان اولین مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1384 کار خود را آغاز کرد و هم اکنون 85 تیم و شرکت دانش بنیان در این مرکز به فعالیت مشغولند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار