بازدید داوران از شهر لاله‌جین رضایت‌بخش بوده که امیدواریم در نهایت منجر به جهانی شدن قطب سفال و سرامیک ایران زمین شود.
کد خبر: ۲۳۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹ 29 May 2016
مسؤول نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی لاله‌جین گفت: تاکنون 180 کارگاه‌ سفال لاله‌جین گازرسانی شده اما به علت قطر کم لوله‌های گاز، گازرسانی به سایر کارگاه‌ها متوقف شده است.

محمدرضا قادری امروز در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه مردادماه نتیجه جهانی شدن شهر سفال و سرامیک لاله‌جین مشخص می‌شود، اظهار کرد: بازدید داوران از شهر لاله‌جین رضایت‌بخش بوده که امیدواریم در نهایت منجر به جهانی شدن قطب سفال و سرامیک ایران زمین شود.

وی تصریح کرد: شهر لاله‌جین ظرفیت و توانمندی لازم را برای جهانی شدن دارد زیرا تنها شهری است که بیشتر مردمان آن به حرفه سفالگری مشغول هستند.

مسؤول نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی لاله‌جین با بیان اینکه یک‌هزار کارگاه تولید سفال خانگی و کارگاهی در لاله جین وجود دارد، اظهار کرد: 200 فروشگاه نیز به عرضه و فروش محصولات تولیدی سفال می‌پردازد.

وی در خصوص گازرسانی به کارگاه‌های تولید سفال نیز گفت: تاکنون 180 مورد از کارگاه‌ها گازرسانی شده اما متأسفانه چون پیش‌بینی گازرسانی با حجم زیاد نشده بود، گازرسانی به کارگاه‌ها متوقف شده است.

قادری یادآور شد: قطر لوله‌های گازرسانی که در شهر لاله‌جین کار گذاشته شده، بیشتر برای مصارف خانگی است و مناسب برای کارگاه‌ها نیست.

وی در پایان سخنانش اضافه کرد: بر این اساس طبق گفته شرکت گاز، برای گازرسانی به کارگاه‎‌های بیشتر باید قطر لوله‌های گاز افزایش یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار