با حضور مدیر کل کمیته امداد صورت گرفت:
فرید محی:تلاش بر این است که این نهاد حمایتی در مناطقی که ضرایب محرومیت بالاتری دارند، حضور حداکثری داشته باشد و امکانات را بر مبنای نیازهای هر منطقه تهیه کند.
کد خبر: ۲۳۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 30 May 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،منطقه زیلایی یکی از مناطق بسیار محروم استان کهگیلویه و بویراحمد است که به حمایت های نهادهای حمایتی و خیرین نیاز فراوانی دارد به گونه ای که هر از چندگاهی برخی از مسئولین به این منطقه سفر کرده بلکه گوشه ای از مشکلات آنها را رفع کنند.
در همین راستا ،مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با سفر به این منطقه از نزدیک به بررسی مشکلات مددجویان این منطقه پرداخت و از توجه و رسیدگی ویژه کمیته امداد به مناطق محروم و کمتر توسعه خبر داد.
فرید محبی در این  بازدید،توجه به مناطق کمتر توسعه یافته را از مهمترین برنامه های کمیته امداد برشمرد و گفت: تلاش بر این است که این نهاد حمایتی در مناطقی که ضرایب محرومیت بالاتری دارند، حضور حداکثری داشته باشد و امکانات را بر مبنای نیازهای هر منطقه تهیه کند.
وی با اشاره به اینکه 500 خانوار تحت حمایت کمیته امداد در منطقه محروم زیلایی ساکن هستند، افزود: هدف از این بازدید این است که از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل خانواده های نیازمند قرار گرفته و نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه توانمندسازی اقتصادی و کاهش جامعه آماری تحت حمایت از مهمترین برنامه های کمیته امداد در مناطق محروم است، اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم که با توجه به ظرفیت و استعدادهای این مناطق همه افراد خانواده ها در چرخه کار و تولید حضور پیدا کرده و بتوانند درآمدی داشته باشند و نتیجه این کار کاهش جامعه آماری تحت حمایت است.
محبی رسیدگی به وضعیت مسکن، مشکلات معیشتی، اشتغال و مسائل آموزشی و تربیتی مورد نیاز برای این خانواده ها را از برنامه های در اولویت عنوان و بیان کرد: تلاش ما این است که زمینه های ایجاد اشتغال و خودکفایی را در خانواده ها فراهم نموده و میزان توانمندی آنها را به سطح قابل قبولی برسانیم.
تلاش برای رفع محرومیت در منطقه زیلایی
محبی از دیگر مسائل مورد توجه در مناطق محروم را توجه به سوء تغذیه در این مناطق برشمرد و گفت: به دلیل فقر حاکم بر منطقه موارد متعددی از سوء تغذیه در این مناطق مشاهده می شود که نیازمند حضور و مشارکت و توجه بیشتر است.
وی به همکاری خیرین و موسسات خیریه اشاره و تأکید کرد: باید زمینه حضور خیرین و موسسات خیریه را در این مناطق فراهم کرد تا در زمینه ساخت و ساز مسکن و سرویس های بهداشتی که به عنوان نیازمندی های اولیه خانواده هاست، با این نهاد همکاری و مشارکت کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان در پایان گفت: امیدواریم با مشارکت و کمک مسئولین و مردم خیر و نیکوکار، فقر در جامعه و بخصوص در مناطق محروم تر ریشه کن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار