2 نمره از سوالات به صورت فرادانشی و مفهومی است، سوالها پس از امتحان در استان بررسی می شود و در صورت مغایرت به سازمان آموزش و پرورش کشور اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ 30 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، امتحانات نهایی دروس پایه سوم متوسطه سراسر کشور و به تبع آن مازندران در حالی امسال برگزار شده که در استانهای مختلف اعتراضاتی به نحوه انتخاب سوالات شده است.

در مازندران نیز والدین و دانش آموزان اعتراضاتی به این مساله شده و در پی این اعتراضها رئیس اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش مازندران امروز با رد این مساله گفته تمامی سوالات نهایی با کتاب درسی مطابقت داشته است و تمامی سوالات از کتاب درسی بوده است.

در اداره سنجش اداره کل آموزش و پرورش استان ضریب دشواری آزمون‌ها را مورد سنجش قرار میدهند و تا این لحظه هیچگونه عدم تطابق با کتاب در سوالات وجود نداشته است، از اوراق تصحیح شده درس شیمی 94 درصد قبولی این درس در استان گزارش شده پس نشان دهنده دشواری سوالات نیست.

جعفر عموزاد البته این را هم گفته که دو نمره از سوالات به صورت فرادانشی و مفهومی است!، سوالها پس از امتحان در استان بررسی می شود و در صورت مغایرت به سازمان آموزش و پرورش کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش تابناک مازندران/ یک هفته پیش بود که نخستین مرتبه شماری از دانش آموزان سال سوم متوسطه شهر تهران که امروز با تجمع مقابل اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به سوالات امتحانی درس ریاضی و جبر و احتمالات معترض بودند، رسیدگی مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران به این موضوع را خواستار شدند.

عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش هم گفته در حال پیگیری این موضوع از طریق طراحان سوال و گروه های درسی هستیم و نتیجه را به زودی به اطلاع دانش آموزان خواهیم رساند اما سوالات امتحانات نهایی از کتاب های درسی طرح شده است و خارج از کتاب درسی نیست! چنانچه 50 درصد دانش آموزان نتوانند به سوالات پاسخ دهند موضوع را پیگیری خواهیم کرد...
انتهای پیام/


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار