کد خبر: ۲۳۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳ 31 May 2016
محمد رفیع دهقان مدیر منابع طبیعی گفت: پنیر باد دارای ماده ای به نام ویتافرین A است که خاصیت ضد سرطانی دارد.
به گزارش پایگاه خبری شستون، از خمیرمایه گیاه پنیر باد برای پنیر گیاهی استفاده می‌شود و از خواص دارویی پنیر باد می توان به خاصیت ضد باکتری، ضد کرم روده و ضد قارچ بودن آن اشاره کرد که این گیاه در درمان هپاتیت، دیابت ،سوءهاضمه ،بیماریهای مزمن کبد و ناهنجاری های معده کار برد دارد. این گونه گیاهی دارای ارزش دارویی و محافظ خاک بوده و نسبت به خشکسالی از مقاومت قابل قبولی برخوردار می باشد.
مهندس دهقان با اشاره به اینکه دو گونه گیاهی از پنیر باد وجود دارد گفت:گونه کاگولنس گلبرگ های ریزتر و رنگ مایل به سبز لجنی دارد و نمونه سا مینی فرا دارای برگهای پهن تر و سبز روشن تر است.
وی با اشاره به خواص دارویی و صنعتی پنیر باد گفت: از میوه این گیاه برای درمان اسهال خونی استفاده می شود و با توجه به اسید آمینه ای به نام کومارین که در این گیاه وجود دارد جهت انعقاد شیر از آن استفاده می شود..
محمد رفیع دهقان مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان سراوان اظهار داشت: این گیاه در قسمت های از خلیج عمان، پاکستان و در شهرستان سراوان، سرباز و ایرانشهر یافت می شود که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، زمان گل دهی پنیر باد ماه های خرداد و تیر است.
وی در پایان گفت: به دلیل خواص دارویی بالای پنیر باد، تحقیقات در زمینه خواص داروی این گیاه در هند و پاکستان در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار