مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان گفت: توسعه گمرک شیوء در پارسیان گام مهم و اساسی در صادرات غیر نفتی و حرکت درمسیر اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۳۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ 31 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان با حضور در گمرک بندر شیوء شهرستان پارسیان به همراه  فرماندار پارسیان و معاون مدیرکل ناظرگمرکات استان و معاون مدیرکل استاندارد و صنعت و معدن و کشاورزی و جمعی از مسئولین شهرستانی بازدید کرد.
 
عزیزالله کناری در این بازدید افزود: با تلاش و پیگیری استاندار هرمزگان و پشتکار فرماندار پارسیان توانسته ایم گمرک شیوء را توسعه بدهیم که گام مهم و اساسی در صادرات غیر نفتی و کمک شایانی به اقتصاد مقاومتی در این گمرک شهرستان داشته باشیم .
 
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق و کالا و ارز هرمزگان اظهار کرد: در راستای ارتقاء معیشت مرزنشینان و توسعه فعالیت های تجاری استان و همکاری گمرکات و بنادر و استاندارد و جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های ذیربط، صادرات تجاری از گمرک شیوء فراهم می باشد .
 
وی تصریح کرد: تجار و فعالین و سرمایه گذاران منظقه و شهرستان فعالیت های خود را در زمینه صادرات غیر نفتی در سطح منطقه و در چارچوپ ضوابط مربوطه انجام دهند.
 
مدیرکل امنیتی استانداری اظهار کرد: صادرات محصولات کشاورزی و سایر موارد بویژه صادرات دام با تعرفه و عوارض صفر می توان از این گمرک انجام دهند .
 
همچنین فرماندار پارسیان گفت: توسعه گمرک شیو شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان سبب پویایی اقتصادی می شود .
 
محمد رادمهر اظهارکرد: گمرک ملوانی بندر تبن هم یکی از خواسته های مردم این شهرستان است و انتظار داریم با حمایت و درایت استاندار هرمزگان بازگشایی و فعالیت کند تا کمکی به مردم بخش کوشکنار و روستاهای تابعه باشد.
 
وی با اشاره به اینکه دولت در راستای سرعت بخشیدن به صادرات کالای ایرانی دراین برهه از زمان تسهیلاتی را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه می توان با ارائه تسهیلات بانکی به تولید کنندگان کمک شایانی به رشد اقتصادی، تولید کالای ایرانی و در ادامه صادرات به سایر کشورهای همسایه و دنیا انجام داد وبه اشتغال و اقتصاد رونق دهیم و برای دستیابی به این هدف باید صادرات کالاهای غیر نفتی را افزایش دهیم زیرا ظرفیت خوبی در این شهرستان وجود دارد.
 
فرماندار پارسیان تصریح کرد: تجار و بازرگانان شهرستان و منظقه باید موضوع صادرات غیرنفتی را جدی بگیرند تا پارسیان و گمرک شیوء از حیث تجارت و صادرات غیرنفتی برجسته شود ودر جهت ارتقای صادرات کالاهای غیرنفتی به عنوان یک شاخص در کشور مطرح شود.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان پارسیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت فراهم بودن زیرساخت های مبادله رسمی کالا و در ادامه آن مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، عنوان کرد: با جدیت و توجه ویژه دولت به بحث توسعه سواحل و مناطق مرزی کشور اقدامات خوبی را در حوزه ایجاد زیرساخت های بندری و گمرکی در استان شاهد هستیم که با تلاش و پیگیری استاندار هرمزگان ایجاد زیرساخت های لازم برای ارتقا گمرک که از دغدغه مسئولین و ائمه جمعه و جماعات و بخصوص لنجداران و مردم بوده است و این پیام ، توسعه گمرک شیوء نوید دهنده رونق اقتصادی و صادرات کالا غیر نفتی و خدمات آسان برای تجار ، سرمایه گذار و مردم می باشد.
 
فرماندار پارسیان در پایان با اشاره به اینکه توسعه گمرک شیوء به عنوان یکی از اولویت ها و ظرفیت توسعه پارسیان است، تاکید کرد: گمرک بندر شیوء نقش به سزایی در ایجاد اشتغال مردم این شهرستان و محقق شدن شعار سال داشته و لازم است در فاز بعدی در جهت تجاری شدن آن تلاش کنیم .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار