عضو هیئت مدیره و معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: مبارزه با قاچاق کالا برنامه اولویت دار وزارت صنعت و معدن و تجارت است.
کد خبر: ۲۳۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸ 02 June 2016
محمدرضا یاور زاده در اولین همایش حمایت از مصرف‌کنندگان استان زنجان، افزود: دریافت این گواهی‌نامه برای واحدهای تولیدی اجباری نیست و واحدهایی که شهامت ارائه صورت‌های مالی خود رادارند این موارد را در اختیار سازمان حمایت برای بازبینی و بررسی و انتخاب بهترین‌ها قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌ها با دریافت این گواهی‌نامه‌ها و تندیس‌ها توانستند افزایش فروش داشته باشند و مصرف‌کننده با دیدن این تندیس‌ها در تبلیغات رسانه‌ای و یا بسته‌بندی اعتمادش جلب شده و این تأثیر بسیاری بر میزان افزایش فروش دارد.

عضو هیئت‌مدیره و معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تصریح کرد: در سال ۱۳۸۰ وزیر بازرگانی وقت درخواست کرد که با توجه به‌عنوان سازمان که حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

یاور زاده افزود: علاوه بر انجام اقدامات برعلیه مصرف‌کننده از تولیدکننده‌ها که از ارکان اصلی اقتصاد کشور هستند حمایت‌های لازم به‌جا بیاورند و در حال حاضر نزدیک به ۱۵ سال از عمر این سازمان می‌گذرد و پختگی‌های لازم را یافته و آثار خوبی تاکنون فراهم‌شده است.

وی بابیان اینکه به مصوبه‌ای که جهار سال قبل در رابطه با حمایت از واحدهایی که موفق به کسب تندیس شده‌اند، گفت: در این مصوبه که به تصویب هیئت‌وزیران رسیده است، برای حصول این منظور، عقدنامه‌ای با صداوسیما و بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای همکاری با این واحدها بسته‌شده ولی تاکنون هیچ اقدامی نسبت به این مسئله صورت نگرفته است.

یاور زاده گفت: برای افزایش حمایت‌های خود از مصرف‌کننده در ابتدا باید حمایت از تولیدکننده را تقویت کرد، باید توسط امور بانک‌ها تسهیلاتی به واحدهای تولیدی دارای گواهینامه ارائه شود.

عضو هیئت‌مدیره و معاون سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، به راهبردهای این سازمان اشاره کرد و یاد آور شد: تاکید این سازمان بر مبارزه با قاچاق است و اقدامات لازم را در دستور کاری خود قرار داده است.

واحدهای تولیدی کیفیت کالا را تقویت کنند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: واحدهای تولیدی کیفیت کالا را تقویت کنند، چرا که توجه به این امر مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر است.

یاورزاده  به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کردو گفت: تحقق این امر مهم نیاز به کار جهادی دارد.

وی با اشاره به حمایت از مصرف‌کننده در رابطه با عرضه اقدامات کالای داخلی با برند خارجی که معضلی برای جامعه امروز تولیدکنندگان با برند ایرانی است، اظهار کرد: تمامی متولیان این امر در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید تمام توان خود را برای مبارزه با برندهایی که به‌طور غیرقانونی به تولیدات داخلی الصاق می‌شوند، به‌کار گیرند.

 معاون سازمان صنعت و معدن گفت: در سال اقتصاد مقاومتی باید واحدهای تولیدی با همت لازم برای تولیدکالای با کیفیت تلاش کنند.

یاورزاده تاکید کرد: مردم به محض برخورد با کالای خارجی با سامانه تلفنی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس حاصل کرده و این موارد را به اطلاع بازرسان سازمان برسانند.

وی رویکرد سازمان را در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتای مبارزه با کالای قاچاق عنوان کرد و افزود: در زنجان ۱۱ ماه سال ۹۳ نسبت به ۱۱ ماه سال قبل از آن در استان افزایش ۹۰ درصدی در میزان پروندهای وصولی به سازمان داشته است.

یاورزاده با بیان اینکه  استان زنجان در بخش مبارزه با قاچاق کالا جزو استان‌های با عملکرد خوب کشور است، تصریح کرد: قاچاق علاوه بر اینکه به اقتصاد کشور ضربه می زند بلکه آسیبهای اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار