کد خبر: ۲۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 17 April 2015
آزمون ورودی حوزه علمیه مازندران  همزمان با سراسر کشور در مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، گفت: در این آزمون حدود 500 نفر شرکت کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: آزمون ورودی حوزه علمیه استان امروز در سه حوزه امتحانی  ساری، بابل و نوشهر برگزار شد.

 وی با بیان این که پذیرفته شدگان این مرحله باید در مصاحبه علمی و شفاهی شرکت کنند، خاطرنشان کرد: بررسی مسائل اخلاقی پذیرفته شدگان نیز در مراحل بعدی پذیرش مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 حجت الاسلام طاهری با بیان این که آزمون ورودی حوزه های علمیه در چهار مقطع تحصیلی در  حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: پایه هشتم تحصیلی، سیکل شامل فارغ التحصیلان سوم راهنمایی قدیم و شاغلین به تحصیل در مقطع اول و دوم دبیرستان، مقطع دیپلم شامل دارندگان سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی و دانشجویانی که کمتر از سی واحد درسی را گذرانده اند و قصد انصراف از تحصیل در دانشگاه را دارند و مقطع دانشگاهی شامل دانشجویانی که حداقل 30 واحد درسی را گذرانده و دارندگان مدرک کاردانی و بالاتر چهار مقطع تحصیلی شرکت کننده در آزمون ورود به حوزه های علمیه هستند.

 مدیر حوزه علمیه مازندران  در ادامه افزود: حافظان کل قرآن از شرکت در آزمون ورودی معاف هستند، اما سایر شرایط پذیرش را باید دارا باشند.

 حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود  از فعالیت 29 مدرسه علمیه در مناطق مختلف مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود سه هزار طلبه  برادر و دو هزار و 500 طلبه خواهر در مدارس علمیه برادران و خواهران استان در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به این که خوشبختانه استقبال علاقه منان ورود به حوزه علمیه در استان خوب بوده است، تصریح کرد: هر سال شاهد استقبال علاقه منان ورود به حوزه های علمیه در مناطق مختلف استان هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار