گزارشی از وضعیت اکران فیلم در سینماهای اصفهان؛
تابناك اصفهان: روزنامه اصفهان زيبا نوشت: بوی بهبود از اکران رمضان در اصفهان به مشام می رسد که از آن به معنای پایان یکی دیگر از نشانه های نظم قدیم سینمایی در این شهر و ورود به دنیای جدید درک مدیریتی سینما یاد می شود.
کد خبر: ۲۴۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 06 June 2016
تابناك اصفهان: روزنامه اصفهان زيبا نوشت: بوی بهبود از اکران رمضان در اصفهان به مشام می رسد که از آن به معنای پایان یکی دیگر از نشانه های نظم قدیم سینمایی در این شهر و ورود به دنیای جدید درک مدیریتی سینما یاد می شود.

از ابتدای دهه 90 طرحی برای احیای اکران این ماه پیاده شد با عنوان ' اذان تا اذان ' که بعدها به ' افطار تا سحر ' تغییر نام داد. طرحی که به موجب آن ، فیلم هایی که اکران خود را از ابتدای این ماه آغاز می کردند از امتیازهایی مانند تعداد بیشتر هفته های اکران و اکران روزانه دو سانس بیشتر برخوردار می شدند.

استقبال دو جانبه مردم و صاحبان آثار از این طرح سبب تا فصل مرده اکران به یکی از فصول طلایی اکران تبدیل شود. این شکل اکران ساز و کاری نیز داشت مانند اینکه فیلم ها تا پیش از افطار بصورت نیم بها و پس از افطار تا اذان صبح بصورت تمام بها نمایش داده می شوند.

اکران سه فیلم جدید در رمضان

شنیده های ما نشان می دهد که قرار است این طرح امسال در اصفهان اجرایی شود یعنی قیمت بلیط تا پیش از اذان (مغرب) نیم بها باشد و مهمتر از آن اینکه هر سه فیلم اکران رمضان ( شامل آآآدت نمی کنیم، ایستاده در غبار و ننه نقلی ) بصورت همزمان با تهران در اصفهان نیز روی پرده می روند اما تعداد سانس ها تا اذان صبح گویا عملی نخواهد شد.

اینطور که شنیده شده ، سانس 23:30 به عنوان سانس پایانی سینماها در اصفهان در نظر گرفته شده که اگر این اتفاق بیفتد مانند همان اتفاقی است که هر سال در اکران رمضان رخ می داد.

اکنون که میزان استقبال از سینماها شکل سونامی واری به خود گرفته و سینماهای اصفهان نیز از این قافله عقب نیفتاده اند چرا با افزودن سانس در ماه رمضان به تداوم این روند و نهادینه شدن آن در میان خانواده های اصفهانی همت نمی کنیم.

 حرکتی جهشی اما مشروط

حرکت سینمایی رو به جلویی که از ابتدای امسال در اصفهان کلید خورده، می تواند با اعمال سیاست هایی جدید در اکران رمضان به یکباره با جهش مواجه شود.
همواره سینماها در اصفهان در برابر افزایش سانس از خود مقاومت نشان می دادند. سال ها بود که سانس های پایانی سینماها در اصفهان 20:30 بود یعنی در شش ماه نخست سال چند دقیقه زودتر از غروب خورشید. حالا که روند مدیریتی سینماها، شکل روشنفکرانه تری به خود گرفته و حرکات ملموس جدیدی برای تغییر ذائقه سینمایی مردم اصفهان برداشته شده باید نهایت استفاده را از اکران رمضان به عمل آورد.

نیاز به اعمال سیاست های ابتکاری

اینکه بلیت ها قبل از اذان مغرب بصورت نیم بها عرضه می شوند و فیلم های اکران این ماه بصورت همزمان با تهران در اصفهان نیز نمایش داده می شوند، تصمیم کلان حوزه هنری است که به اجبار در همه سینماهایش در سراسر کشور پیاده می شود.

اما تعداد سانس های نمایش تا اذان صبح، حرکتی ابتکاری است که در هر شهری، مجوز خاص خود را می طلبد که در هر صورت تایید نیروی انتظامی، عملی نخواهد بود بنابراین اگر همت رسیدن به قله های یک سینمای آرمانی در اصفهان وجود دارد باید هر چه زودتر درخواستی به نیروی انتظامی داده شود تا با صلاحدید آنها برنامه ریزی برای اکران نیمه شب فراهم شود.

در این میان نباید روی سخنمان تنها متوجه حوزه هنری ( به عنوان صاحب اکثر سینماهای اصفهان) و مدیر سینما قدس ( به عنوان تنها سینمای خصوصی شهر) باشد. دیگر وقت آن رسیده که اداره ارشاد از حالت منفعلانه خارج شود.

الان وقت چسباندن نان سیاست گذاری های مبتکرانه سینمایی به تنور داغ اشتهای مردم برای دیدن فیلم است. این فرصت را نباید بیهوده از دست داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار