معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال 17 هزار و 833 نوآموز بدو ورود به دبستان در این استان واقع در شمالشرق کشور سنجش می شوند.
کد خبر: ۲۴۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 07 June 2016

عصمت بدخشان روز دوشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این طرح از روز یکشنبه در 12 پایگاه استان آغاز شده است اظهار کرد: امسال در کنار سنجش دانش آموزان کلاس اولی، نوآموزان پیش دبستانی پنج سال تمام هم سنجش می شوند.
وی با بیان اینکه از اولیای انتظار می رود فرزندان خود را در مراکز پیش دبستانی که مجوز رسمی از آموزش و پرورش دارند ثبت نام کنند گفت: زیرا که تنها متولی پیش دبستان آموزش و پرورش است و دیگر مراکز مورد سنجش قرار نمی گیرند.
بدخشان افزود: مدیران دولتی در مراکز پیش دبستانی باید حتما اطلاعات دانش آموزان را در سامانه سناد ثبت کنند تا برای انجام این گونه برنامه ها و تسریع در آن آموزش و پرورش دچار مشکل نشوند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه دفترچه سلامت از الزامات ثبت نام دانش آموزان است گفت: مزیت این طرح در این است که آموزش و پرورش با مداخله با هنگام یکسال جلوتر مشکلات نوآموزان را می تواند به لحاظ رفتاری ویادگیری حل کند.
بدخشان افزود: امسال برای اولیای دانش آموزان کلاس اولی، کلاس آموزشی خواهیم داشت زیرا که هر چه قدر تعامل خانواده و اولیا با آموزش و پرورش بیشتر باشد پیشرفت تحصیلی خوبی هم حاصل خواهد شد.
خراسان شمالی بیش از 160 هزار دانش آموز دارد که در دو هزار آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار