نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون زمینه اشتغال همه افراد جامعه را فراهم آورد.
کد خبر: ۲۴۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵ 07 June 2016

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: بنده امروز در صحن علنی مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردم که احساس شرمندگی همه ما در برابر افراد بیکار واقعاً ملموس است و در رفع این معایب و شرمندگی باید کار عملیاتی انجام داد و گرنه با آمار دادن‌ها و برخی اقدامات سوری نمی‌توان زمینه اشتغالی را فراهم کرد.

وی به مشکلات صنعت استان اردبیل و آمار بالای بیکاری و سطح درآمد پایین مردم اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل اکثر واحدهای تولیدی نیمه فعال یا به حالت تعطیل درآمده‌اند و برخی از صاحبان واحدهای تولیدی نیز مجبور به بیکار کردن نیروهای خود شده‌اند که این بر تعداد آمار بیکاران افزوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده در اخطار قانونی اعلام کردم که دولت نتوانسته اصل 28 قانون اساسی مبنی بر ایجاد شغل برای آحاد جامعه را عملیاتی کند.

بدری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پی‌ریزی اقتصاد صحیح بر حفظ ضوابط اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر در زمینه‌های تغذیه، مسکن، کار و اشتغال ضروری است.

وی همچنین در اخطاری با استناد به اصل 28 قانون اساسی اضافه کرد: هر فردی حق دارد شغل مورد تمایل خود را با توجه به اینکه به دیگر افراد جامعه ضرر و آسیبی وارد نکند، برگزیند و دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای همه افراد امکان اشتغال را فراهم کند که تاکنون این اصل عملیاتی نشده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار