مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام ازجریمه پژو405 حامل کالاهای غیرقابل مصرف درشهرستان دهلران خبرداد.
کد خبر: ۲۴۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 09 June 2016
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام ازجریمه پژو405 حامل کالاهای غیرقابل مصرف درشهرستان دهلران خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام؛نعمت الله بیرانوند گفت:بنا بر گزارش دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان دهلران فروردین ماه سالجاری پس از آنکه اطلاعاتی راجع به یک دستگاه خودرو پژو 405 در حال عبور از محور اصلی روبروی پاسگاه انتظامی 'نصریان' واصل شد.

وی افزود: ماموران پاسگاه مزبور به محض مشاهده خودروی مورد نظر را توقیف و پس از بازرسی 20 قلم کالای خوراکی و آشامیدنی خارجی که در داخل آن جاسازی شده بود کشف کردند که فاقد مدارک مثبته گمرکی بودند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی ایلام یادآور شد: پلیس آگاهی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان در موضوع ورود کرده و با حضور در محل پس از صورتجلسه و انجام اقدامات لازم مربوط به این کشف به اتهام ارتکاب تخلف قاچاق و با توجه به صلاحیت ذاتی محلی اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دهلران مستندات کشف این تخلف را به اداره مذکور ارجاع داد.

بیرانوند ادامه داد: پرونده تعزیراتی به محض وصول تشکیل و در شعبه ویژه قاچاق آن اداره در دست رسیدگی قرار می گیرد و شعبه در اسرع وقت تشریفات قانونی لازم چون احضار متهم و تفهیم و استماع دفاعیات وی و همچنین استعلام در خصوص کالاهای مکشوفه را انجام داد و در نهایت با احراز وقوع تخلف قاچاق به جهت نداشتن اسناد و مدارک مثبته گمرکی شعبه مذکور حکم به محکومیت متهم پرونده صادر کرد.

وی اضافه کرد: برابر قانون و مواد قانونی و همچنین ارزش ریالی کالاهای مکشوفه متهم به مبلغ 66 میلیون و 592 هزارو 770 ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و با توجه به اینکه برابر استعلام از مرکز بهداشت و مرتجع ذیربط شهرستان و استان کالاهای مکشوفه غیر قابل مصرف تشخیص داده شده بودند، حکم به معدوم کردن مکشوفات خوراکی و آشامیدنی صادر می کند.

حکم صادره با واریز مبلغ جزای نقدی از سوی محکوم علیه و امحاء کالاهای غیر قابل مصرف مکشوفه توسط مرجع ذیصلاح به مرحله اجرا در آمد و پرونده پس از اجرا مختومه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار