کد خبر: ۲۴۳۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷ 10 June 2016
به گزارش ارسالی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان به اوضاع بحرانی شرایط جهان اسلام اشاره کرد و افزود: امروز ما در شرایطی به سر می بریم که اوضاع جهان به شدت ملتهب است، اسرائیل غاصب و قدرت‌های استکباری و اشغالگر تلاش می‌کنند برای رسیدن به منافع خودشان کشورهای اسلامی را با یکدیگر درگیر و بلاد اسلامی را ناامن کنند.
وی تصریح کرد: در چنین شرایطی مسلمانان باید بیدار و هوشیار باشند و از تفرقه، اختلاف و افراط‌گرایی دوری و از افراد تندرو و افراطگرا جلوگیری کنند و به آنان میدان ندهند و دست‌شان را باز نگذارند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان بر لزوم «حفظ امنیت کشور» تاکید کرد و گفت: متاسفانه عده‌ای از افراد تندرو، تنگ‌نظر و متعصب در درون و بیرون کشور قدر این امنیت را نمی‌دانند و آن را تحمل نمی‌کنند. آنانی که بیرون هستند به این امنیت حسادت می‌ورزند و برخی از کسانی که در داخل هستند نیز برای خدشه‌دار کردن امنیت تحرکاتی انجام می‌دهند.
وی با اشاره به نقش مؤثر اهل‌سنت در ایجاد امنیت بیان کرد: الحمدلله جامعه اهل‌سنت ایران اعم از علما، نخبگان و سایر اقشار در بخش امنیت در حد توان تلاش کرده‌اند، خدا رو شاکریم که جلوی افراد تندرو و افراطی در بین اهل‌سنت گرفته شده است؛ ما در بین اهل‌سنت تکفیری و افراط‌گراهایی که جرأت کنند صدای‌شان را بلند کنند نداریم، زیرا می‌دانند که مردم ما بیدار هستند.
مدیر حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کرد: جامعه اهل‌سنت ایران در بخش وحدت و امنیت چنان رفتار کرده است که ما امروز در مقابل مسئولان نظام و برادران شیعه سربلند هستیم و همواره تلاش می‌کنیم که علاوه بر داخل، در بیرون از کشور در جاهایی که اختلاف موجود است نیز در راستای ایجاد وحدت تاثیرگذار باشیم.
مولوی اسماعیل زهی از بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب تقدیر کرد و گفت: جا دارد بنده از رهبر معظم انقلاب تشکر کنم به خاطر سخنانی که اخیرا فرمودند و در آن اهانت به تمام ازواج مطهرات پیامبر اکرم (ص) را اهانت به شخص پیامبر دانستند، این سخنان واقعا زیباست و حق مطلب را ادا کرده است. امیدواریم تمام خطبا و نویسندگان از رهبر معظم انقلاب پیروی کنند تا حرمت ازواج مطهرات حفظ شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار