کد خبر: ۲۴۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 11 June 2016
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از کاهش محسوس ساخت‌وساز در شهرهای این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبانپور پیش از ظهر امروز در جمع شهرداران گیلان با اشاره به اینکه سال 94 را با توجه به محدودیت‌های اعتباری به‌سختی گذراندیم، اظهار کرد: دی، بهمن و اسفند ماه سال گذشته شهرداری‌ها در تحقق درآمدی با مشکل مواجه بودند.

وی به کاهش محسوس ساخت‌وساز در شهرهای گیلان اشاره کرد و افزود: موضوع مذکور موجب کاهش درآمد شهرداری‌ها در استان شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه 192 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای کمک به شهرداری‌های استان در سال 93 اختصاص داده شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 150 میلیارد تومان برای کمک به شهرداری‌های گیلان از محل اعتبارات ملی پرداخت شد و با کاهش 30 درصدی پرداختی‌ها مواجه بودیم.

*تولید روزانه 3 هزار تن زباله در گیلان

شعبانپور از کارنامه قابل قبول اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا توسط شهرداری‌های گیلان در سال 94 خبر داد و بیان کرد: روزانه یک‌هزار و 800 تن زباله در استان تولید می‌شود و با حضور گردشگران این میزان به سه هزار تن افزایش می‌یابد.

وی به دفن تمام زباله‌ها در گیلان اشاره کرد و گفت: تنها راه نجات از زباله، تفکیک از مبدا است، زیرا دفن زباله موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به فعالیت سه کارخانه کمپوست در نقاط مختلف استان، خاطرنشان کرد: فعالیت کارخانه‌های مذکور باید به سه نوبت در شبانه‌روز افزایش پیدا کند.

شعبانپور به درآمدزایی برخی از شهرهای کشور از محل تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و یادآور شد: درآمدزایی شهرداری‌ها در شرایط سخت هنر است و روش مذکور یکی از راهکارهای درآمدزایی محسوب می‌شود.

وی خواستار برون‌سپاری و واگذاری طرح تفکیک زباله از مبدا به بخش خصوصی شد و اظهار کرد: درآمدزایی زباله بیش از شن و ماسه برای شهرداری‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان بر بازآفرینی شهرهای استان توسط شهرداران تأکید کرد و افزود: بازآفرینی شهر رشت آغاز شده و اگر این روند ادامه پیدا کند، می‌تواند موجب ایجاد درآمد پایدار شهری شود.

شعبانپور با بیان اینکه تمام شهرهای گیلان از ظرفیت گردشگری برخوردار هستند، تصریح کرد: تمام شهرداری‌های استان به‌منظور ایجاد درآمد پایدار در بازآفرینی شهری پاسخگو هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار