وقتی زنده ماندن ماهی شش میلیون آب می خورد؛
تابناک: داروی IVIG یکی از داروهای اصلی بیماران نقص ایمنی اولیه است که بیماران با مراجعه به بیمارستان‌ها این دارو را در تامین می‌کردند که تنها ده درصد هزینه را پرداخت می کرند و این در حالی که امروزه بیمارستان‌ها از تامین این دارو برای بیماران امتناع می کنند.
کد خبر: ۲۴۴۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 12 June 2016
به گزارش تابناک اصفهان، داروی IVIG در حالی از سوی بیمارستان‌ها برای بیماران نقص ایمنی اولیه تامین می‌شد که 90 درصد هزینه آن برعهده بیمارستان بود و تنها بیمار 10 درصد هزینه دارو را پرداخت می کرد.

امروز بیمارستان‌های دولتی به دلیل تحمیل هزینه های سنگین که با تامین داروی IVIG بر آنها تحمیل می‌شد از این کار سر باز زدند و بیماران را برای تامین دارو به سمت داروخانه ها هدایت می کردند.

این در حالی است که بیمار برای تامین دارو به داروخانه‌ها باید 30 درصد هزینه دارو را از جیب پرداخت کند و همین عامل باعث نارضایتی بیماران شده است.

یک منبع موثق در گفتگو با خبرنگار این رسانه که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت: داروی IVIG یک داروی وارداتی گران قیمت است که هر ویال آن 725 هزار تومان است و باید یک بیمار در ماه این دارو را تزریق کند تا زنده بماند و حتی برخی از بیماران در ماه نیاز به 5 تا 6 ویال داروی IVIG دارند که در ماه بین 5 تا 6 میلیون تومان نیاز است.

وی در ادامه اضافه کرد: حدود 30 درصد از این هزینه بر بیمار عارض می‌شود که معادل، بیش از یک میلیون و 500 هزار تومان است.

وی گفت: در حال حاضر باید فکر جدی برای این بیماران شود.

قابل ذکر است تابناک، در این راستا آماده دریافت پاسخ مسئولان در این خصوص است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار