شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ویژه برنامه های سومین روز از دهه مبارک فجر در سراسر کشور را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱ 02 February 2015
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با عنوان انقلاب اسلامی، جوانان، هویت ملی، علم و فناوری نامگذاری شده و فردا (سه شنبه) همزمان با سومین روز دهه فجر و سی ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سمینار

«ایران در جهان آشفته، امیدهای تازه، چالش های قدیمی» در موسسه فرهنگی ابرار لندن با حضور جمعی از علاقه مندان انقلاب اسلامی ایران و همچنین گروهی از اندیشمندان، استادان و محققان در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می شود.

بر اساس گزارش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در این سمینار حاضران به بحث و گفت و گو پیرامون ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و موقعیت گذشته و فعلی جمهوری اسلامی ایران در جهان می پردازند و افرادی همچون کریس بمبری نویسنده، روزنامه نگار، تحلیلگر سیاسی و کارشناس امور رسانه، حجت الاسلام جواد اسماعیلی مدرس کالج اسلامی، مبلغ و مدرس علوم دینی و زبان در حوزه علمیه قم و کشورهایی همچون اندونزی و آفریقای جنوبی و علی الکبانی روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی در امور خاورمیانه سخنرانی می کنند.



** آغاز دوازدهمین جشنواره موسیقی مقامی و سنتی

بنابراین گزارش در این روز دوازدهمین جشنواره موسیقی مقامی و سنتی نیشابور در سه مقطع سنی کودکان شش تا 12 سال، نوجوانان 12 تا 17 سال و جوانان 17 تا 22 سال به صورت تک نوازی و گروه نوازی همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر از فردا تا 17 بهمن 93 در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برگزار می شود و در پایان از برگزیدگان موسیقی مقامی و سنتی با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل می آید.



** شروع به کار نمایشگاه صنایع دستی در شیراز

همچنین نمایشگاه سراسری صنایع دستی از فردا تا 19 بهمن در محل نمایشگاه های بین المللی شیراز برگزار می شود.

در این نمایشگاه که همزمان با نمایشگاه فرش دست بافت برگزار می شود، صنعتگران صنایع دستی از 31 استان حضور خواهند داشت.

نمایشگاه صنایع دستی مشتمل بر 230 غرفه است که 100 صنعتگر از سایر استان ها و 130 صنعتگر از استان فارس، تولیدات صنایع دستی خود را در معرض نمایش و فروش می گذارند.

نمایشگاه منطقه ای مشارکت زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و نقش آفرینی زنان در این زمینه، از فردا تا 19 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس در شیراز از دیگر برنامه های این روز است که استان های یزد، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نمایشگاه حضور دارند.



** کاروان فرهنگ و امید در اردبیل

همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با مشارکت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های استان اردبیل اجرای برنامه های متنوع توسط «کاروان فرهنگ و امید» از ساعت 10 صبح فردا در تالار حافظ شهرستان مرزی گرمی آغاز می شود و در ساعت 15 روز چهارشنبه در سالن تختی شهرستان کوثر به اجرای برنامه می پردازد.

ادامه ویژه برنامه های این کاروان در شهرستان توریستی سرعین خواهد بود که روز پنجشنبه 16 بهمن در سالن اجتماعات هتل لاله، 17 بهمن در مجتمع فرهنگی و هنری آبی بیگلو شهرستان نمین و روز شنبه 18 بهمن در مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خلخال خواهد بود.

همچنین روز یکشنبه 19 بهمن در مجتمع فرهنگی و هنری اندیشه شهرستان مشکین شهر و در ساعت 15 روز دوشنبه 20 بهمن در سینما انقلاب شهرستان پارس آباد با اجرای برنامه های شاد و مفرح به پایان می رسد.



** آغاز نخستین نمایشگاه دنیای اینترنت

نخستین نمایشگاه ملی و تخصصی دنیای اینترنت با حضور300 شرکت داخلی و خارجی همزمان با دهه مبارک فجر در مجموعه نمایشگاه های برج میلاد تهران برگزار می شود.

این نمایشگاه چهار روزه با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط مرکز توسعه اطلاعات کاربردی از فردا چهاردهم تا هفدهم بهمن ماه سال جاری برپا می شود.



** مسابقه پرواز هواپیماهای کاغذی در استان کرمان

همچنین به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان اهر اولین مسابقه پرواز هواپیماهای کاغذی و ماشین های رادیو کنترلی فردا از ساعت 9 صبح بمناسبت دهه مبارک فجر و روز فناوری فضایی در سالن تربیت بدنی اهر برگزار می شود.

علاوه بر صعود بین المللی کوهنوردان بر سه قله جوپار، پلوار و هزار کرمان با حضور صد کوهنورد خارجی و 400 کوهنورد داخلی، محافل انس با قرآن در شهرستان محلات و در روستای نخجیروان و مسجد جامع اولیاء محلات برگزار می شود.

برگزاری جشنواره های قرآنی در چهار بخش کودک و نوجوان، جوان، خانواده و روحانیان از دیگر برنامه های پیش بینی شده سومین روز دهه فجر است.



** مسابقه نقاشی کودکان با موضوع انقلاب

بر اساس این گزارش، همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، مسابقه نقاشی ویژه خردسالان درباره انقلاب اسلامی ایران با هدف آشنایی خردسالان با انقلاب اسلامی و رهنمود های امام خمینی( ره) فردا در موسسه قرآنی حضرت رقیه(س) نهاوند برگزار می شود.

کارگاه آموزشی با موضوع دستاوردهای علمی، پیشرفت های علمی و توانمندی های کشور در دانشگاه اصفهان نیز فردا سه شنبه برگزار می شود.

مسابقات قهرمانی کشور در رشته های دارت، تیراندازی و کشتی در مشهد مقدس آغاز می شود.



** جایزه ادبی استان همدان

برگزاری جایزه ادبی استان همدان در حوزه شعر، داستان با موضوعات آزاد و بخش ویژه در کبودر آهنگ همدان از دیگر برنامه های سومین روز دهه فجر است و علاوه بر جشن بزرگ انقلاب اسلامی با حضور کارگران، کارفرمایان و تعاون گران در کرمان، همایش ورزش صبحگاهی در بوستان فدک باقرشهر شهرستان ری نیز برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار