رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: گروه تروریستی داعش در کشورهای عراق و سوریه رو به نابودی است و اگر ایران در این مناطق حضور پیدا نکرده بود هم‌اکنون سوریه و عراق در دهان داعش بودند.
کد خبر: ۲۴۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 15 June 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد فاضل‌لنکرانی در دیدار با جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه که در حسینیه مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی و انقلاب پیاده شدن احکام است و یکی از احکام عدم بی‌تفاوتی مسلمانان نسبت به مظلومان جامعه اسلامی و انسانی است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) افزود: امروز دشمنان اصلی اسلام مقابله و مواجه خویش را با اسلام مختص منطقه خاصی قرار نداده‌اند، آمریکا حامی رژیم آل‌سعود است و تسلیحات و نیروهای آموزشی در اختیار رژیم کودک‌کش سعودی قرار می‌دهد تا به مقابله با مسلمانان بی‌گناه یمن بپردازند.

وی با بیان اینکه موضوع دفاع از حرم مسئله شرعی است که بر همه واجب است، خاطرنشان کرد: باید همانند روش دشمنان عمل کنیم و همان‌گونه که استکبار، مرزی را نمی‌شناسد مسلمانان هم وظیفه دارند هرجایی که اسلام در خطر است بپا خیزند و به مقابله با ظلم و کفر بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: داعش ایجاد شده است تا به مقابله با اسلام بپردازد، امروز دشمنی با اسلام با هیچ زمانی قابل‌مقایسه نیست چون دشمن مجهز‌تر، قوی‌تر و با برنامه‌تر از گذشته به مقابله با اسلام می‌پردازد.

وی بابیان اینکه اسلام به برکت انقلاب به میدان آمده است، تصریح کرد: مدافعان حرم افرادی هستند که به مقابله با دشمنان اسلام می‌پردازند و در رکن مبارزه هستند، داعش تلاش می‌کند تا هویت‌های شیعه و بارگاه‌های مقدس نظیر حرم حضرت زینب (س) را نابود کند اما وجود مدافعان حرم سبب شده تا به این هدف شوم خود نرسند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) افزود: هدف اصلی داعش مقابله با کشور ایران است و اگر مدافعان حرم نبودند کشورمان وضعیت عجیبی پیدا می‌کرد و مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند اگر مدافعان حرم نبودند امروز باید در کرمانشاه به مقابله با داعش می‌پرداختیم.

وی با اشاره به جایگاه و ارزش شهدای مدافع حرم گفت: شهدای حرم از نظر فکری و ایمانی به مرتبه بسیار عالی رسیده‌اند، این موضوع که انسان برای دفاع از اسلام به بیرون از مرز‌ها برود و به شهادت برسد، مرتبه عالی از شهادت است که شامل مدافعان حرم می‌شود.

فاضل‌لنکرانی افزود: گروه تروریستی داعش در کشورهای عراق و سوریه رو به نابودی است و اگر ایران در این مناطق حضور پیدا نکرده بود کشورهای مهم اسلامی سوریه و عراق در دهان داعش قرار داشتند.

وی بابیان اینکه امروز دشمن اصلی حزب‌الله رژیم آل سعود است، اظهار داشت: حزب‌الله یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند است که برای شیعه و جامعه اسلامی وجود دارد و اگر حزب‌الله وجود نداشت اسرائیل بسیاری از کشورهای اسلامی را غارت می‌کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار‌(ع) خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و مراجع حامی حزب‌الله هستند و نسبت به این گروه شیعی بی‌تفاوت نیستند و حمایت همه‌جانبه‌ای از حزب‌الله انجام می‌دهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار