کد خبر: ۲۴۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ 15 June 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تعمیر تنها دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری و رایزنی برای خرید دستگاه دیگری برای این مرکز، گفت: نیاز به خریداری 3 دستگاه رادیوتراپی دیگر برای استان وجود دارد.

قاسم جان‎بابایی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری درباره مشکلاتی که به دلیل وجود تنها دستگاه رادیوتراپی در بخش سرطان بیمارستان امام خمینی(ره) برای بیماران مربوطه ایجاد شده است، اظهار کرد: تنها یک‎دستگاه با حدود 9 میلیارد تومان خریداری شده و به دلیل استفاده زیاد از آن، دچار نقص فنی شده است.

وی افزود: بخشی از مشکل به این دلیل است که دستگاه را خریداری می‎کنیم، ولی کارشناسان متخصص برای تعمیر نداریم، در حال حاضر دستگاه تعمیر شده و در حال استفاده است، خدمات رادیوتراپی نیز رایگان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال رایزنی هستیم تا دستگاه دیگر رادیوتراپی را نیز خریداری کنیم، فضا نیز برای این کار آماده است.

این مسؤول ادامه داد: بیش از 250 دستگاه رادیوتراپی در کشور نیاز داریم که باید وارد شوند، دست‎کم سه دستگاه دیگر رادیوپراتی نیز برای مازندران نیاز داریم.

وی اظهار کرد: نزدیک به 300 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داریم که از سال 94 تا پایان خردادماه جاری مانده است و با تزریق آن، بسیاری از مشکلات بخش سلامت در این استان حل می‎شود.

جان‎بابایی افزود: داروی شیمی‎درمانی و داروهای مهم دیگری را خریداری می‎کنیم و در اختیار بیمار قرار می‎دهیم، بیمارستان‎ها زیر فشار هستند، از یک‎سو از بیمه‌ها طلب داریم و از سوی دیگر، تکلیف داریم که چیزی از بیماران دریافت نکنیم، در چنین شرایطی با جابه‌جایی منابع فعالیت‌های خدماتی را پیش می‎بریم.‎

این مسؤول در پایان، استعفای دکتر عباس قدیر رئیس بیمارستان امام رضا(ع) آمل را مشکل قلبی و مصرف داروهای قلبی او عنوان کرد و گفت: این مدیر، خودش استعفا داده است  و اگر بخواهد می‌تواند بماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار