کد خبر: ۲۴۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸ 16 June 2016


رئیس سازمان هواشناسی استان البرز اعلام کرد: از عصر امروز و با افزایش شدت وزش باد با افزایش گرد و خاک در این استان روبه‌رو خواهیم بود.

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد آسمانی صاف تا کمی ابری در استان البرز بودیم و به همین دلیل شرایط پایداری را تجربه کردیم.

وی افزود: با بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی، از عصر امروز با افزایش شاهد پدیده گرد و خاک خواهیم بود که این پدیده عصر پنجشبنه شدت می‌یابد.

رئیس سازمان هواشناسی استان البرز تصریح کرد: بنابراین برای امروز آسمانی نیمه ابری، همراه با شدت وزش باد و گرد خاک پیش‌بینی می‌شود.

رحمانیان گفت: همین شرایط را هم برای روز جمعه پیش‌بینی می‌کنیم، با این تفاوت که با افزایش حجم ابرها، احتمال رعد و برق و رگبارهای پراکنده در مناطق مرتفع و ارتفاعات دور از انتظار نیست.

وی بیان داشت: همچنین طی روزهای اخیر و به ویژه در روزهای ابتدایی هفته شاهد کاهش دما و خنک‌تر شدن هوا بودیم که از امروز روند افزایش دما را در پیش خواهیم داشت.

رئیس سازمان هواشناسی استان البرز افزود: بر این اساس انتظار داریم که طی روزهای آینده دمای هوا در اکثر مناطق استان البرز به ویژه شهرستان کرج حدود دو تا سه درجه افزایش داشته باشد.

رحمانیان در بخش دیگری از سخنان خود به دمای هوای دیگر شهرستان‌های استان البرز اشاره کرد و گفت: طی بیست و چهار ساعت گذشته با حداقل 17 و حداکثر 33 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرستان استان البرز بود.

وی اظهار داشت: همچنین شهرستان طالقان مانند هفته‌های گذشته با حداقل 13 و حداکثر 27 درجه خنک‌ترین شهرستان استان البرز لقب گرفت.

منصور رحمانیان رئیس سازمان هواشناسی استان البرز در پایان اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه هواشناسی در منطقه دیزین، این منطقه همچنان خنک‌ترین نقطه در استان البرز بوده که این امر به دلیل موقعیت جغرافیایی دیزین است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار