کد خبر: ۲۴۷۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 18 June 2016

 حجت‌الاسلام علی خیور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: کاروان قرآنی شمیم وحی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، روزهای روز 10 لغایت 12 به شهرستان زاهدان سفر می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی زاهدان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان کاروان قرآنی شمیم وحی با اهداف ایجاد زمینه مناسب برای تلاوت قرآن توسط قاریان، ترویج کرسی تلاوت، وحدت هرچه بیشتر بین شیعه و سنی، گسترش فرهنگ عترت و نهج‌البلاغه و زمینه‌سازی برای نهادینه شدن فرهنگ تفسیر نهج‌البلاغه، تجلیل و گرامیداشت شهدای مدافع حرم زاهدان، حمایت از تولید داخلی و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به شهرستان زاهدان سفر می‌کنند.

وی افزود: از عمده برنامه‌های این سفر می‌توان حضور در مزار شهداء، دیدار با خانواده شهداء، دیدار با قاریان، حضور در محفل قرآنی، دیدار با زندانیان و اجرای کرسی تلاوت، دیدار با محرومان و مستضعفان و اهداء قرآن‌های نفیس و... را نام برد.

رئیس تبلیغات اسلامی زاهدان تصریح کرد: با هدف بهره‌گیری بیشتر از قرآن در ماه رمضان و اتحاد، انسجام اسلامی روزانه 4 کرسی تلاوت با حضور قاری برتر بین‌المللی حامد شاکرنژاد در مساجد تشیع و تسنن زاهدان در طول این دو روز سفر برگزار می‌شود.

‌خیور تاکید کرد: در راستای منویات رهبری در خصوص حمایت از تولیدات داخلی تعدادی لوازم خانگی تولید داخل توسط خیرین کاروان تهیه و تدارک دیده شده که با حضور در محلات حاشیه شهر، بین محرومان و مستضعفان توزیع می‌شود.

وی افزود: از جمله برنامه‌های دیگر این کاروان، آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد تا سقف مبلغ 5 میلیون تومان برای هر زندانی که توسط خیرینی که کاروان را همراهی می‌کنند، صورت می‌گیرد.

خیور گفت: با هدف وحدت و اتحاد بیشتر بین قاریان تشیع و تسنن و همچنین جذب و شناسایی استعدادهای برتر کلانشهر زاهدان از دیگر اهداف این سفر معنوی است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار