کد خبر: ۲۴۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ 18 June 2016
توفان گونو با سرعت حدود 200 کیلومتر در سال 1386 در جنوب سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست که هفت شهرستان از جمله چابهار، کنارک، سیب سوران، سرباز و مهرستان را تحت تاثیر بارانهای سیل آسا قرار داد و سبب تخریب و آسیب 31 هزار و 964 واحد مسکونی شد. 
به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست رفع مشکلات روستاییان جنوب سیستان و بلوچستان در قالب طرح گونو با بیان اینکه توفان گونو درس های زیادی به همراه داشت، اظهار داشت: برای پیشگیری از پیامدهای ناشی از اینگونه بحرانها در روستاها نیازمند طرح جامع در این زمینه هستیم به طوری که برای ماندگاری جمعیت در این نقاط باید به طور جدی ورود پیدا کرد. 
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مدیران استانی باید با آینده نگری برای ارائه راهکار جدی در شرایط بحرانی حرفی برای گفتن داشته باشند و زمینه را برای مهار یک بحران جدید فراهم کنند. 
هاشمی گفت: بنیاد مسکن و سایر دستگاهها در زمان بروز حوادث با برنامه ریزی، نگاه عمیق سازگار با نگاه مردم را شکل دهند تا با ایجاد مکان های جدید فرصتی برای الگو و زیست آنان فراهم شود. 
وی افزود: الزامی نیست در مکان های تخریب شده همان جمعیت گذشته را اسکان داد بلکه می توان با مکان یابی توام با آینده نگری شرایط مطلوب تری را برای زیستن افراد فراهم کرد. 
وی بر سند دار شدن واحدهای ساخته شده ناشی از توفان گونو در سیستان و بلوچستان تاکید کرد. 
وی با اشاره به برخی مشکلات مسکن روستایی در طرح گونو گفت: فرمانداران با بررسی دقیق برآوردها زمینه زیر ساخت های این واحدها را فراهم کنند. 
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برخی واحدهای ساخته شده در طرح گونو به علت نداشتن امکانات اولیه مانند آب و برق و سایر خدمات هنوز مورد اقبال روستاییان برای اسکان قرار نگرفته است تصریح کرد: تا زمانی که زمینه برای اقبال روستاییان از مسکن های روستایی طرح گونو فراهم نشده نگهداری از این واحدها تکلیف است و باید عملکرد پیمانکاران در این طرح مورد ارزیابی قرار گیرد. 
فرمانداران شهرستان های مختلف جنوب سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر رفع مشکلات زیرساخت واحدهای مسکونی طرح گونو، توجه جدی به فرهنگ مردم منطقه در ساخت مسکن روستایی و غیره تاکید کردند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار