کد خبر: ۲۴۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴ 18 June 2016
به گزارش ایرنا ملک سالاری روز شنبه در نشست رفع مشکلات روستاییان سیستان و بلوچستان در قالب طرح گونو در زاهدان اظهار داشت: توفان گونو با سرعت حدود 200کیلومتر بر ساعت در سال 1387به 31 هزار و 964 واحد مسکن روستای هفت شهرستان در جنوب استان خسارت وارد کرد.
وی ادامه داد: برای 15 هزار و 839 واحد مسکونی در 418 روستا که 100 درصد آنها از این توفان آسیب دیدند واحدهای مسکونی جدید با ارائه تسهیلات و کمک های بلاعوض ساخته شد.
وی افزود: هزار و 500 واحد از مجموع واحدهای ساخته شده در طرح گونو به دلیل عدم برخوداری از امکانات آب و برق هم اینک فاقد سکنه است که در صورت برخورداری از این امکانات این واحدها نیز مورد استقبال مردم استان قرار خواهد گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین بقیه واحدهای مسکونی روستایی آسیب دیده از توفان گونو از صفر تا 30 درصد خرابی داشته که توسط مردم و با کمک های بلاعوض دولت و تسهیلات تکمیل و مورد بازسازی قرار گرفتند.
توفان گونو با سرعت حدود 200 کیلومتر در سال 1386 در جنوب سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست که هفت شهرستان از جمله چابهار، کنارک، سیب سوران، سرباز و مهرستان را تحت تاثیر بارانهای سیل آسا قرار داد و سبب تخریب و آسیب 31 هزار و 964 واحد مسکونی شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار