دکتر دلپیشه:
ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : در دو روز گذشته بیش از 10 هزار ماسک برای کاهش اثرات ریزگردها بین مردم ایلام توزیع شده است
کد خبر: ۲۴۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 19 June 2016

ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : در دو روز گذشته بیش از 10 هزار ماسک برای کاهش اثرات ریزگردها بین مردم ایلام توزیع شده است.

دکتر علی دل پیشه در این رابطه اظهار کرد: بنا به گفته مسئول مدیریت بحران استان، غلظت ریزگردها در برخی مناطق به بیش از حد مجاز رسید که از شهروندان به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی انتظار داریم در جهت حفظ سلامتی خود از ترددهای غیر ضروری به بیرون از محیط منزل خودداری کنند.

وی ادامه داد: پديده ريزگردها در صورت غلظت زیاد مي تواند مشکلاتي براي سلامتي افراد مثل سوزش و خارش چشم، عوارض پوستي و مشکلات تنفسي براي افراد با بيماري هاي زمينه اي قلبي و ريوي ايجاد کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تمامی بیمارستان ها، مراکز درمانی و مرکز فوریت های پزشکی در حال آماده باش کامل هستند که به شهروندان آسیب پذیر در برابر ریزگردها با انتقال به مراکز درمانی امداد رسانی کنند.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام به کمپین گلدان جای قلیان پیوست
در کشور کمپینی برای مبارزه با دخانیات و خصوصا قلیان به راه افتاده و اعضای این کمپین شیشه قلیان را به گلدان تبدیل می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم در ماه رمضان اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی دیدارهای مسئولان و دولتمردان با ایشان تأکید بسیاری مبنی بر ضرورت پرداختن به مسائل اجتماعی و حل آسیب ها و معضلات این حوزه داشته اند.

دکتر علی دل پیشه افزود: امروزه آسیب های اجتماعی همچون بیكاری، اعتیاد، فقر، خودكشی، طلاق و..گریبانگیر برخی از افراد در جامعه شده اند که لازم است همه ما در کنار این هم وطنان باشیم و در راستای رهایی آنان از این آسیب ها تلاش کنیم.
وی ادامه داد: متاسفانه گرایش به مصرف مواد مخدر و دخانی در حال حاضر به یک معضل و آسیب اجتماعی مهم تبدیل شده که اگر برای آن به دنبال راهکار نباشیم، ممکن است هزینه های بسیاری برای آن بپردازیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تشکیل کمپین "گلدان به جای قلیان" را یکی از اقدامات شایسته و ارزنده برای مقابله با آثار زیانبار مصرف قلیان در کشور برشمرد و گفت: طبق آمارها و یافته های علمی مضرات مصرف قلیان بسیار بیشتر و فراتر از سیگار است و بنابراین باید در فرهنگ جامعه ی ما به این حقیقت علمی بیش از گذشته توجه ‌شود.
دکتر دل پیشه یادآور شد: همه ما در راستای فرهنگ سازی و کاهش مصرف مواد دخانی در جامعه وظیفه داریم و تشکیل کمپین"گلدان به جای قلیان" نمونه ای از اقدام ما برای کاهش مصرف مواد دخانی است.
در ادامه نیز معاونین، مدیران ستادی و کارشناسان به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در رابطه با گسترش کمپین"گلدان به جای قلیان" و راههای مقابله با مصرف آن در جامعه پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار