مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرعین از احداث اولین کارگاه گلخانه خورشیدی در سرعین خبر داد.
کد خبر: ۲۴۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 20 June 2016

محرم حقیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال همچنین مرکز آموزشی انرژی های سبز که تاکنون در هیچ یک از مراکز فنی حرفه ای استان اردبیل به آموزش این انرژی رایگان پرداخته نشده در مرکز فنی حرفه ای سرعین راه اندازی شد.
وی گفت: مرکز انرژی سبز شهرستان سرعین در رشته های آبگرمکن های خورشیدی ، پنل های خورشیدی و اجاق خورشیدی نسبت به آموزش انرژی های نو به علاقمندان اقدام کرده است.
او نیروی انسانی متخصص و صاحب مهارت را از با ارزش ترین و مهم ترین منابع اقتصادی کشور دانست و افزود: برای آموزش متقاضیان در رشته های مختلف تلاش می شود.
او اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ ای متولی ایجاد شغل نیست ، ولی 20 درصد آموزش این مرکز در سرعین منجر به اشتغال می شود.
او گفت: آموزش‌ های توانمند سازی و مهارت آموزی برای روستاییان و عشایر به صورت سیار ارائه می‌ شود و در این زمینه تاکید بر اشتغال پایدار است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته به 72 هزار و 38 نفر ساعت برنامه های آموزشی ارایه شد افزود: امسال نیز با منطقه بندی دست کم پنج
روستا در بخش های مختلف همچون پرورش زنبور عسل ، قارچ ، گیاهان دارویی ، ورمی کمپوست و زعفران برنامه آموزشی ارایه می شود.
به گفته حقیقی ، الگوهای مناسبی در زمینه ایجاد اشتغال طراحی شده که می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.
وی ادامه داد: امسال چهار کارگاه از جمله تراش سنگ های تزیینی ، کارگاه نقره و طلا سازی ، کارگاه تزیین و رنگ آمیزی روی شیشه های لوکس در سرعین دایر می شود.
سرعین در 27 کیلومتری غرب اردبیل قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار