رئیس اداره محیط زیست بندرلنگه از دستگیری شکارچی غیرمجاز جـِبیر از خانواده آهو در این بندر خبر داد.
کد خبر: ۲۴۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 22 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سامان قاسمی از دستگیری یک شکارچی غیر مجاز در این بندر خبر داد.
 
وی افزود: با توجه به فصل گرما و اینکه جـِبیرهای این منطقه به علت نبود آب و خشک شدن آبش‌خورها با مشکلاتی جهت پیدا نمودن آب دچار هستند و شکارچیان از این فرصت به نفع خود سوء استفاده می‌کنند.
 
رئیس اداره محیط زیست بندرلنگه اضافه کرد: یکی از این شکارچیان در ارتفاعات کوه بستانه با تعبیه بشکه ای از آب و قراردادن ان در درون زمین و در محل عبور جبیران (نوعی آهو ) آن‌ها را گاها زنده به دام می‌انداخته است.
 
قاسمی درخصوص نحوه شکار جـِبیرها توسط این شکارچی، تصریح کرد: این شکارچی  خود در محلی اختفا میکرده و از فرصت تشنگی جبیرها استفاده می برده و هنگامی که آنها برای نوشیدن آب به این محل می‌آمدند آنها را شکار کرده و از این روش ابداعی برای به دام انداختن آنها و از بین بردن نسل این حیوانات و ضربه زدن به حیات وحش این منطقه استفاده میکرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: دراین منطقه 35 نوع جـِبیر از خانواده آهوان وجود دارد و مهمترین تفاوت‌های اینگونه با آهو این است که‌ اندازه‌ای کوچک‌تر و بدن ظریف‌تر و لاغرتر دارد هر دو جنس نر و ماده شاخ دارند در حالیکه در آهو فقط جنس نر شاخ دارد.
 
این مسؤول درخصوص این‌گونه جانوری گفت: جـِبیر حیوان پرطاقتی است و شرایط مناطق کویری را به خوبی تحمل می‌کند به آب کمی نیاز دارد و آب مورد نیاز خود را از گیاهان تامین می‌کند مثل آهو تشکیل گله‌های بزرگ نمی‌دهد و به شدت انسان‌گریز بوده و در مناطق خشکتر زندگی می‌کند و از نظر رنگ هم شبیه آهوست.
 
رئیس اداره محیط زیست بندرلنگه درپایان یادآور شد: از این شکارچی متخلف یک قبضه سلاح خفیف غیر مجاز کشف و ضبط شد و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی گردید.
 
شایان ذکر است جریمه شکار هر جبیر 10میلیون تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار