کد خبر: ۲۵۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 26 June 2016

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کمیته فعالیت های بخش معدن استان گفت: از لحاظ اکتشاف با توجه به حضور شرکت های بزرگ دولتی و خصوصی و با استفاده از ظرفیت های علمی مکتشفین استانی و با توجه به اهمیت بخش معدن برای استان به پهنه های امید بخشی رسیده ایم .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی افزود: نگاه به بخش معدن از یک نگاه سنتی به نگاه علمی و صنعتی تغییر یافته که این موضوع خود نیز نوید بخش فردایی بهتر در زمینه فعالیت های معدنی می باشد .

هاشمی افزود: هم اکنون در استان ذخایر معدنی استراتژیک از جمله طلا ، آنتیموآن و تیتانیوم و آهن داریم که با توجه به تنوع مواد معدنی در استان ، می تواند ارزش اقتصادی بالا و قابلیت صدرات داشته باشد .

وی در ادامه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را عنوان نمودند و مصداق ارزشمند اقتصاد مقاومتی همین بخش است و باید با قوت و قدرت و با استفاده از پشتوانه متخصصین و کارشناسان و مردم در این زمینه پیش برویم .

علی اوسط هاشمی در ادامه افزود: مردم استان نیز در بخش معدن نقش دارند و حیات معدن باید طوری جریان داشته باشد که باعث اشتغال و توسعه هر منطقه شود و در زمینه مالکیت معادن قوانین و مقررات وجود دارد و ما اصل را بر تعاملات قرار داده ایم و بر آن ارزش قائلیم و مردم استان باید در این زمینه منفعت داشته باشند به گونه ای که در مسیر احیا ، کشف و استخراج معدن برای افراد تحصیل کرده مرتبط با این بخش باعث اشتغال شود و ما به بحث اکتشاف و توسعه استان می اندیشیم و در این راستا مردم هم باید همکاری نمایند .

وی ضمن اشاره به اینکه سرمایه و خزانه ما فقط نفت نیست به سرمایه های متعدد دیگر کشور اشاره کرد و گفت: معدن نیز به عنوان یک ظرفیت، سرمایه ونعمت خدادادی در کشور و بویژه در استان سیستان و بلوچستان نهفته است و وقتی استان معدن دارد ، خود را نشان می دهد و جریان اکتشاف به زیبایی شکل گرفته با ایجاد انگیزه و امید در بین مردم با هدف توسعه استان باید از این نعمت به نحو احسن استفاده کنیم .

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد:با فعالیت های گسترده و اکتشافاتی که صورت پذیرفته و پهنه های امید بخشی که شناسایی شده است باید به مرحلیه ای از صنعتی شدن برسیم که علاوه بر اینکه نیاز داخل را از برخی مواد معدنی تامین نمائیم صادرات نیز انجام دهیم و نباید حلقه ای مفقوده در بخش معدن وجود داشته باشد و این همکاری مردم استان را نیز می طلبد .

وی به موضوع انجام فعالیتهای آموزشی و کسب دانش روز در بخش معدن اشاره کرد و گفت: امروزه باید هم تجربه هم دانش و پشتوانه علمی و تجربی باید در کنار هم منجر به انجام فعالیت های تخصصی شود تا امکانات و پتانسیلهای بالقوه در بخش معدن بالفعل شود .

هاشمی افزود: هیچ مانعی نباید جلوی اکتشاف را بگیرد و ضمن اینکه به محیط زیست و منابع طبیعی نیز باید توجه ویژه شود .

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان ضمن اشاره به اینکه هم اکنون با همت شرکت های دولتی و خصوصی تکنولوژی اکتشاف در استان وجود دارد و در گذشته اکتشاف تا عمق 100 متر نیز انجام نمی پذیرفت ولی هم اکنون تا عمق 1000 متری اکتشاف انجام می شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار