معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی ایلام گفت: آیین های پر فضیلت دومین شب از لیالی قدر در 100 درصد مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۲۵۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 26 June 2016

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی ایلام گفت: آیین های پر فضیلت دومین شب از لیالی قدر در 100 درصد مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه این استان برگزار می شود.


به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حشمت رستمی اظهار کرد: آیین های لیالی قدر که از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان آغاز شده در همه مساجد، تکایا و حسینیه های این استان برگزار می شود و این اماکن میزبان روزه داران و شب زنده داران هستند.

وی افزود: این آیین ها شامل احیا، قرائت دعای جوشن کبیر، ابوحمزه ثمالی، قرآن بر سر گرفتن، ادعیه و اعمال مخصوص لیالی قدر، اقامه نمازهای 100 رکعتی بصورت جماعت است که در مساجد و اماکن متبرکه استان برگزار می شود. 

رستمی با بیان اینکه آیین ویژه لیالی قدر در مرکز استان و در مسجد جامع برگزار می شود، تاکید کرد: آیین های دومین شب از لیالی قدر امشب از ساعت 22 آغاز و تا سحرگاه ادامه دارد.

وی یادآور شد: در این آیین ها همچنین سخنرانان پیرامون فضیلت های این شب ها و همچنین مسایل دینی و معرفتی به ایراد سخن پرداخته و مداحان نیز نوحه سرایی می کنند.

به گفته وی، تمهید لازم برای برگزاری لیالی قدر در مساجد شهری و روستایی این استان اندیشیده شده ضمن اینکه با توجه به نقش مبلغان در برپایی مراسم لیالی قدر، این افراد به منظور بالا بردن کیفیت برنامه ها جلساتی در مساجد برگزار کرده اند.

معاون تبلیغات اسلامی ایلام از عموم مردم برای شرکت در این آیین ها دعوت کرد تا در مساجد و اماکن مذهبی استان اعم از شهری و روستایی حضور یابند.

نزدیک 600 مسجد، حسینیه، تکیه و بقعه متبرکه در استان ایلام وجود دارد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار