معاون فرماندهی انتظامی اردبیل با اشاره به آمار بالای تماس‌های غیر قابل رسیدگی با مراکز فوریت‌های پلیسی 110 گفت: فقط 50 درصد این تماس عملیاتی شده و مابقی غیر قابل رسیدگی و یا مستلزم ارائه راهنمایی و اطلاعات بوده است.
کد خبر: ۲۵۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 26 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، رسول سلحشور صبح امروز در نشست با مسؤولان فوریت‌های پلیس 110 در اردبیل اظهار کرد: ما در حال حاضر 23 مرکز فوریت‌های پلیسی 110 داریم که این مراکز به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت و پیگیری نیازهای پلیس مردم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در سال 79 آغاز به فعالیت کرده است و هم اکنون در استان اردبیل 23 مرکز به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت و پیگیری نیازهای پلیسی مردم هستند.

سلحشور افزود: هنگام تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام آدرس دقیق و مشخصات حامل تماس گیرنده برای حضور سریع گشت‌ انتظامی ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌ها و اخبار واصله به مراکز فوریت‌های پلیسی 110 دو بخش اخبار فوریتی و غیر فوریتی تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: در اخبار فوریتی ایجاب می‌کند که ماموران حضور سریع و در نرم زمانی 10 الی 15 دقیقه‌ای در محل ماموریت حضور داشته باشند به طوری که این زمان در اخبار غیر فوریتی حداکثر 30 دقیقه است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اردبیل سرقت‌های واقعی هنگام وقوع شرارت، زورگیری، تصادفات فوتی و جرحی، درگیری، شرب خمر، توزیع مواد مخدر در ملاءعام و مزاحمت‌های خیابانی را مصداق اخبار فوری عنوان کرد.

سلحشور یادآور شد: ضروری است با هدف ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود از تماس‌های غیر فوریتی که نیاز به بررسی اطلاعاتی و عملیاتی داشته پرهیز و اینگونه اخبار را به صورت حضوری و یا ارائه گزارش مکتوب از طریق یگان‌های انتظامی پیگیری کنند.

وی با اشاره به آمار بالای تماس‌های غیر قابل رسیدگی با مراکز فوریت‌های پلیسی 110 تصریح کرد: فقط 50 درصد این تماس عملیاتی شده و مابقی غیر قابل رسیدگی و یا مستلزم ارائه راهنمایی و اطلاعات بوده است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اردبیل از امنیت به عنوان محصول اجتماعی که بدون مشارکت مردم با پلیس و حمایت مسؤولان از نیروی انتظامی محقق نمی‌شود یاد کرد و گفت: آرمان مهم و ارزشمند پلیس افزایش احساس آرامش عمومی و حاکمیت امنیت پایدار در جامعه است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار