وقتی اختلاف مسئولین به ضرر مردم تمام می شود ؛
8 سال از شروع به کار کشتارگاه صنعتی شرق مازندران گذشته اما این پروژه به دلیل عدم پیشرفت فیزیکی مناسب به بهره برداری نرسیده است.
کد خبر: ۲۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱ 20 April 2015

8سال از شروع به کار کشتارگاه صنعتی شرق مازندران گذشته اما این پروژه به دلیل عدم پیشرفت فیزیکی مناسب به بهره برداری نرسیده است.
به دلیل اینکه این واحد صنعتی قرار است نیازهای گوشت قرمز همه شهرهای شرق مازندران را تامین کند سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه در راه اندازی آن سهیم هستند.
این طرح در ابتدا قرار بود در مدت زمان 2 سال ساخته شود به همین دلیل پس از آغاز ساخت این کشتارگاه همه کشتارگاه های صنعتی بهشهر تعطیل شد اما قصابان بهشهری مجبور به کشتار دام در منزل و کشتارگاه های سنتی غیر مجاز هستند که این اقدام غیر قانونی بارها با برخورد قضایی نیز مواجه شده است.
در این بین چیزی که این روزها بیشتر از دیگر مشکلات پیش روی پیشرفت فیزیکی این پروژه به چشم می آید اختلاف میان شهرداری بهشهر و نکا می باشد.
محمدرضا غلامی از اعضای شورای شهر نکا در خصوص کشتارگاه شرق مازندران می گوید : متاسفانه مجوز ساخت این کشتارگاه که با وجود هزینه های چند صد میلیون تومانی که قرار بود در شهرک صنعتی نکا تاسیس شود نیمه باقی مانده و با اعمال نفوذ مسئولان بهشهر این مجوز لغو و باطل شده است.
وی با اعلام اینکه قرار بود این کشتارگاه با کمک شهرداری های نکا، بهشهر و گلوگاه ساخته شود، تصریح کرد: شهرداری بهشهر حتی یک ریال از حق السهمش را برای ساخت، پرداخت نکرد تا این پروژه بصورت نیمه تمام باقی بماند.
فرماندار بهشهر نیز در مورد این کشتارگاه می گوید: بودجه پنج شهرداری بهشهر، نکا، گلوگاه، رستمکلا و خلیل شهر به عنوان صاحبان اصلی سهام این واحد صنعتی کفاف نمی کند و اگر مسئولان استانی و کشوری بودجه ای برای تکمیل این کشتارگاه ندارند می توان از توان بخش خصوصی بهره مند شد .
با توجه به اینکه کشتارگاه های صنعتی یکی از نیازهای روز شهروندان در تامین گوشت بوده و رعایت بهداشت در آن می تواند بخش زیادی از نگرانی مردم درباره مسائل بهداشتی را مرتفع سازد.
ضرورت دارد تا هر چه زودتر مسئولین منطقه ای نسبت به حل این مشکل مهم اقدام اساسی داشته تا مردم شرق مازندران در اسرع وقت شاهد افتتاح این کشتارگاه باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار