کد خبر: ۲۵۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 02 July 2016

دهیار روستای افتخارآباد بخش مرکزی شهرستان خاش با اشاره به وجود معضلات انبوه بهداشتی در محیط این روستا بیان کرد: متاسفانه بر اثر برخی بی توجهی ها و همکاری کم و نظارت ناکافی بهداشت بوی تعفن زباله و لاشه های حیوانی ساکنان روستای افتخار آباد خاش را به شدت آزار می دهد و این امر نارضایتی های فراوان برخی ساکنان را به دنبال داشته است.

ظریف عیدوزهی در گفت وگو با ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان افزود: رهاسازی و دپوی فضولات خیوانی در جوار منبع آب شرب روستا؛ رهاسازی گسترده زباله ها و لاشه های حیوانان سبک و سنگین در داخل و اطراف روستا، رهاسازی زباله های مرغداری ها و مرغ فروشی سطح شهر و روستاهای همجوار در جوار این روستا سلامت مردم منطقه را به شدت مورد تهدید قرار داده است.

وی اظهار داشت: بسیاری از ساکنان روستا در مبحث رعایت بهداشت و اهمیت دادن به سلامت فردی و اجتماعی با ما همکاری دارند اما همانگونه که در تصاویر نیز مشاهده می کنید برخی دیگر از ساکنان نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.

دهیار روستای افتخار آباد از توابع بخش مرکزی خاش در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پارسال طی یک اقدامی جهادی افزون بر 600 تن زباله را از سطح این روستا توانستیم جمع آوری کنیم.

وی گفت: برای حفظ و کمک به بهداشت فردی و اجتماعی در این روستا افزون بر 115بار کامیون زباله را جمع آوری کردیم که این مقدار زباله شامل فضولات حیوانی و زباله های رها شده در محیط روستا بودند که در سالهای گذشته برای جمع آوری آنها هیچ گونه اقدامی صورت نپذیرفته بود.

وی اظهار داشت: با حمایتهای مسئولان در این دولت برای توسعه و آبادانی این روستا برنامه های خوبی شروع شده که بخش بزرگی از پروژه های عمرانی و کار ساخت و نصب المان قرآن روستا در سال قبل انجام شد.

عیدوزهی از ساکنان این روستا خواست: با دهیاری و مجموعه مسئولان در ادارات و نهادها در مباحث فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و غیره همکاری نمایند تا در ابعاد مختلف شاهد ارتقای خدمات در محیط این روستا باشیم.

دهیار افتخار آباد خاش بیان کرد: در مبحث اعتباری و نیز ماشین آلات نیاز به کمک های ارزشمند دولت داریم که بتوانیم خدمات مهمی را به ساکنان روستایی ارائه بدهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار