کد خبر: ۲۵۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 02 July 2016


رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: میزان فروش شرکت های فناور عضو پارک علم و فناوری استان در سال گذشته ۷۰ میلیادر تومان بوده بنا داریم این امر در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطاءالله ربانی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز که ظهر روز شنبه در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طبق آمارهای اعلامی مصرف آب در کشور جمهوری اسلامی ایران ۷۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی است.

وی با اشاره به اینکه مصرف انرژی کشور ۶.۲ برابر متوسط مصرف کشورهای صنعتی است، افزود: در سند چشم اندازه ۲۰ ساله، کشور باید از دانش پیشرفته برخوردار باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز خاطرنشان کرد: در بحث حمایت از کار و سرمایه انسانی همچنین در راستای سهولت فضای کسب و کار با ارتقاء ۱۲ پله ای رو به رو بوده ایم به نحوی که در بین ۱۸۹ کشور جهان در این بخش در رده ۱۱۸ ام قرار داریم.

تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه شرکت های دانش بنیان

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه پارک علم فناوری در کشور وجود دارد، تصریح کرد: ایران از حیث تعداد پارک های علم و فناوری در جایگاه ششم قرار گرفته از این رو توسعه کیفی این بخش در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

ربانی با تاکید بر اینکه در طول سه سال گذشته مقام معظم رهبری در بیش از ۵۰ درصد بیانات خود به مبحث مهم حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید داشته اند، گفت: در راستای پیاده سازی نظام حمایت، از سه هزار شرکت دانش بنیان در پارک های علم و فناوری حمایت شده است.

وی بیان کرد: معافیت های مالیاتی، تخفیف در سپرده مناقصات، ضریب امتیاز فنی، ارائه تسهیلات مالی و اعتباری، اخذ جواز تاسیس و پروانه بهره برداری از جمله این حمایت ها محسوب می شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به اهم اقدامات کلیدی این مجموعه در سال جاری، گفت: سازماندهی و برگزاری نخستین فن بازار مدیریت شهری، دعوت و میزبانی از هیئت های خارجی و ایرانیان خارج کشور با هدف سرمایه گذاری فناورانه و فعالی سازی کمیته فناوری و تجاری سازی کارگروه اقتصادی استان از جمله این اقدامات است.

وی گفت: ایجاد کنسرسیوم شبکه سازی شرکت های فناور، توسعه تعاملات بین المللی، حرکت به سمت استاداردها و الزامات ملی و بین المللی برای برندینگ و تعامل و ارتباط با برندهای ملی مستقر ایران از دیگر اقدامات مذکور محسوب می شود.

وجود ۳۰ شرکت دانش بنیان احراز صلاحیت شده در البرز

وی با بیان اینکه بنا داریم تعداد شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان را در سال جاری به ۱۰۰ شرکت برسانیم، تصریح کرد: تا کنون ۳۰ شرکت دانش بنیان احراز صلاحیت شده در البرز وجود دارد که این مهم در سال جاری به ۴۰ شرکت می رسد.

ربانی بیان کرد: میزان فروش شرکت های فناور عضو در سال گذشته ۷۰ میلیادر تومان بوده است که بنا داریم این امر در سال جاری به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در پایان یادآور شد: طراحی و تولید کلید هوشمند شیر آب لمسی، ساخت کوره زغال چوب سبز، بهینه سازی سیستم های جمعی و غیرهاز جمله طرح های شرکت های دانش بنیان و پارک فناوری البرز در راستای سبک زندگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار