رئیس خانه صنعت و معدن قم با بیان اینکه برخی بانک‌ها در مسیر توسعه اقتصادی کشور حرکت نمی‌کنند، گفت: صنعتگران نباید در اجرای اقتصاد مقاومتی تنها باشند.
کد خبر: ۲۵۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 03 July 2016
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل فرهانی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل بخش صنعت، گرانی تولید کالاست گفت: تهیه برخی از مواد اولیه با دولت است که از قضا سبب گرانی تولید کالا شده است.

رئیس انجمن کفش ماشینی قم با اشاره به اینکه مواد پتروشیمی در بورس عرضه می‌شود، بیان کرد: متأسفانه نفوذ برخی دلالان در بورس سبب گرانی کاذب مواد اولیه شده است.
 
گرانی تولید مهم‌ترین معضل اقتصاد کشور

فرهانی با بیان این مطلب که در بورس مواد پتروشیمی را با قیمت مناسب در اختیار استان‌های محروم می‌گذارند، گفت: برخی دلالان با خرید این نوع کالا‌ها از استان‌های محروم با قیمت بسیار گزافی که بعضا تا ۶۰ درصد بالا‌تر از قیمت واقعی است، به دیگر متقاضیان می‌فروشند.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید با نظارت بر بورس برای کالاهای عرضه شده قیمت مصوب و منطقی تعیین کند، افزود: به هر حال یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش قیمت تولید، نظارت بر قیمت‌های مواد اولیه است.
 
عضو اتاق بازرگانی استان قم با اعلام اینکه کارفرمای یک واحد تولیدی با ۱۰۰ عضو سالانه بیش از ۵۰ میلیون تومان حق بیمه به تأمین اجتماعی می‌دهد، گفت: ولی متأسفانه این سازمان خدمات مناسبی به افراد تحت پوشش خود نمی‌دهد.
 
ورود جدی دولت به معضل مالیات ارزش افزوده

فرهانی با اشاره به فرمایش امام علی(ع) در نهج البلاغه در خصوص دریافت مالیات گفت: دریافت مالیات تنها در صورتی که منجر به آبادانی و توسعه کشور شود توجیه دارد.
 
وی با تأکید بر اینکه دریافت مالیات باید برای مردم منفعت داشته باشد، افزود: دولت باید به موضوع ساماندهی مالیات ارزش افزوده ورود جدی کند.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان کفش ماشینی قم با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در برخورد با بخش کار و تولید، گفت: بانک‌ها بعد از آن که ملزم شده‌اند که سود تسهیلات را کاهش دهند اقدام به بلوکه کردن ۱۰ درصد از مبلغ وام می‌کنند.

فرهانی با بیان اینکه حدود ۶۵ درصد از مجموع مشکلات صنعتی به بانک‌ها برمی‌گردد و برخی بانک‌ها در مسیر توسعه اقتصادی کشور حرکت نمی‌کنند، افزود: صنعتگران نباید در اجرای اقتصاد مقاومتی تنها باشند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار