انتظار اینکه در پایان این تعطیلات با وجود سه مولفه مهم شامل گسیل شدن گردشگران، ضعف زیرساختها و شرایط آب و هوایی شاهد افزایش حوادث ناگوار نباشیم دور از انتظار است.
کد خبر: ۲۵۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 03 July 2016
به گزارش تابناک مازندران، ماه مبارک رمضان در روزهای واپسین خود است و طبیعتا به دلیل کاهش چشمگیر مسافرتها در این ماه، تعطیلات 3 روزه عید فطر فرصت مناسبی برای مردم ایران است تا به مقاصد گردشگری خود بروند.

در این بین مازندران با طبیعت زیبا و مردم میهمان نواز خود همواره مورد توجه بسیاری از هموطنان و گردشگران خارجی بوده است و پیش بینی می شود روزهای آینده جمعیت متغیر مازندران به چند برابر جمعیت ثابت فعلی آن برسد.

اگرچه این مساله در نگاه نخست به لحاظ فرصت گردشگری خوشایند است اما نقصان زیرساختهای گردشگری حتی راه های باریک و شریانهای ناکافی برای تردد مسافران شرایط را سخت می‎کند.

سواحل، خیابانهای شهری، جادههای بین شهری و مناطق جنگلی از تیررس ترافیک در امان نخواهد بود و اغلب مازندرانی ها تریح میدهند در این روزهای کمتر به مسافرت درون اسانی بروند یا اینکه ساعاتی را برای تردد انتخاب کنند که محورها خلوت تر باشد.

هشدار افزایش حوادث در تعطیلات عید فطر

در بدنه مدیریتی مازندران، از روز جمعه تا هفته آینده مرخصی مدیران مرتبط با این حوزه لغو شده و اداره راه و شهرسازی، پلیس راه، گردشگری، هلال احمر، آتشنشانی، پلیس راهور و فرمانداریها در کنار مجموعه بهداشت و درمان و اورژانس وظیفه سنگینی دارند.

نکته مهم اینکه سازمان هواشناسی با پیش بینی هوای بارانی و ابری در روزهای پیش رو تا پایان هفته شرایط را برای شنا در سواحل و توقف در بستر رودخانهها مناسب ندانسته است.

هشدار افزایش حوادث در تعطیلات عید فطر


و انتظار اینکه در پایان این تعطیلات با وجود سه مولفه مهم شامل گسیل شدن گردشگران کشور به مازندران، ضعف زیرساختها و شرایط آب و هوایی پیش رو شاهد افزایش حوادث ناگوار نباشیم دور از انتظار است.

اگرچه با رعایت قوانین عقلی در استفاده از طبیعت و انتخاب ساعات مناسب خارج از پیک ترافیک و رعایت قوانین در رانندگی میتوان سفر خوشی را برای خود و دیگران رقم زد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار