علیرغم انتقاد سازمان استاندارد از سلامت بوفالوهای وارداتی انجام شد
بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که موازی کاری 2 سازمان یعنی سازمان دامپزشکی و همچنین معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت موجب شد که گوشت بوفالو به کشور وارد شود.
کد خبر: ۲۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 21 April 2015
به گزارش تابناک البرز: مسعود هاشم‌زاده معاون سازمان دامپزشکی مسعود هاشم‌زاده در مراسم افتتاح دفتر اداره دامپزشکی استان البرز به موضوع ورود گوشت بوفالو به کشور اشاره کرد و گفت: هر نوع محصولی که با مهر سازمان دامپزشکی توزیع می‌شود، به طور قطع از چرخه پیچیده نظارتی عبور کرده است.
هاشم‌زاده بیان کرد: شایعات مبنی بر اینکه گوشت‌های وارداتی بهداشتی نبوده و سالم نیست و گوشت بوفالو وارد شده سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، صحت ندارد
.
هاشم‌زاده تاکید کرد: مردم مطمئن باشند که دامپزشکی وظائف نظارتی و علمی خود را انجام داده و باید به مهر تایید این سازمان اعتماد کنیم
.
وی گفت: تمام فعالیت‌های نظارتی پیش و پس از کشتار توسط کارشناسان این اداره هم در مورد کالای داخلی و هم خارجی اعمال می‌شود و در این مسیر بر ذبح اسلامی تاکید ویژه‌ای داریم
.

این در حالی است که چند ساعت قبل از افتتاح دفتر دامپزشکی استان البرز، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس به این استان سفر کرده و از سازمان استاندارد بازدید کرد.
حسینعلی شهریاری در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: متاسفانه برخی اختلاف‌ نظرها میان دستگاه‌های مختلف مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کند.
این مسئول افزود: زمانی که دستگاه‌های مختلف به طور موازی در یک مورد خاص باید اظهار نظر کنند، این اختلاف‌ نظر‌ها اثرات منفی بیشتری دارد.
شهریاری با اشاره به واردات گوشت بوفالو به کشور گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که موازی کاری 2 سازمان یعنی سازمان دامپزشکی و همچنین معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت موجب شد که گوشت بوفالو به کشور وارد شود.
وی تصریح کرد: در این زمینه سازمان استاندارد یک نظری دارد و معاونت غذا و دارو نظر دیگری را بیان می‌کند.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توان به این صورت ادامه داد و بالاخره باید یک دستگاه حرف نهایی را زده و نظر کارشناسی را اعلام کند.
در بخش دیگری از این مراسم رئیس سازمان ملی استاندارد نیز به تشریح برنامه‌ها و طرح‌های اجرا شده این سازمان پرداخت.
نیره پیروزبخت در ابتدا به واردات گوشت بوفالو در کشور اشاره کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد از همان ابتدا با این کار مخالف بود و 3 سال مخالفت خود را به طرق مختلف بیان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار