امام جمعه موقت تبریز:
امام جمعه موقت تبریز با تاکد بر اینکه حجاب از ضروریات دین اسلام بوده و ترک آن حرام است، گفت: بی‌حجابی بداخلاقی در جامعه اسلامی شده و موجب نابودی شخصیت زن می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 08 July 2016
امام جمعه موقت تبریز با تاکد بر اینکه حجاب از ضروریات دین اسلام بوده و ترک آن حرام است، گفت: بی‌حجابی بداخلاقی در جامعه اسلامی شده و موجب نابودی شخصیت زن می‌شود.

به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محمدتقی آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به "روز حجاب و عفاف"  افزود: حجاب میوه‌ی عفت بوده و عفاف نیز ریشه‌ی حجاب است و ترک این واجب دینی حرام بود و انکار آن نیز در حکم کفر است. وی در این زمینه افزود، حجاب از ضروریات دین مقدس اسلام بوده و ترک حجاب حرام است.

آیت‌الله آل‌هاشم با تأکید بر حفظ عفت و حجاب توسط بانوان شریف ایران‌زمین، گفت: بانوان مسلمان باید بدانند که برای حفظ حجاب صدها نفر به شهادت رسیده‌اند و باید بدانند که به خاطر حفظ و حراست از حجاب و عفاف چه افراد بزرگی به شهادت رسیده‌اند.

امام‌جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به‌روز ادبیات کودکان آینده‌سازان کشور اشاره کرد و از پدر، مادر، خانواده و معلمان خواست در تربیت کودکان کوشا بوده و کوتاهی در تربیت و اخلاق اسلامی به کودکان پذیرفتنی نیست.

وی از راهپیمایی باشکوه روز قدس امسال در ایران به‌ویژه آذربایجان تقدیر و تشکر کرد و اظهار کرد: مردم به ندای مقام عظمای ولایت لبیک گفتند و در هوای گرم و با زبان روزه در راهپیمایی دشمن‌شکن با وحدت، صمیمت و باشکوه هرچه‌تمام‌تر شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را طنین‌انداز کردند.

آیت‌الله آل هاشم از برپایی افطاری ساده در ماه مبارک رمضان امسال با محوریت اماکن مذهبی و مساجد نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ساده زیستی قدردانی کرد و خواستار ترویج ساده‌زیستی در جامعه شد.

امام‌جمعه موقت تبریز ادامه با اشاره به سالروز کشتار مردم توسط رضاخان در 21 تیر خاطرنشان کرد،81 سال پیش به دستور رضاشاه بی سواد و خائن دستور کشف حجاب در ایران صادر شد و زنان متدین این جامعه نیز برای رعایت حجاب تا انقراض حکومت پهلوی خانه‌نشین نشده و در آخر نیز به پیروزی رسیدند

وی با اشاره به مناسبت تخریب بارگاه ائمه توسط وهابیون نیز بیان کرد: وهابیون بی‌دین 93 سال پیش بارگاه مقدس ائمه‌ی معصومین(ع) را تخریب کرده و امروز نیز این جنایات ادامه دارد؛ چرا که شاهد بودیم در سال گذشته این جنایت‌کاران چه ظلم‌هایی را در حق میهمانان خدا و حاجیان مکه روا داشتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار