تابناک کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده انتظامي شهرستان گچساران با تاکيد بر نهادينه شدن خودکنترلي در جامعه، اظهار داشت: عفاف و حجاب نقش و اهميت بسزايي درامنيت اخلاقي، سعادت و سلامت خانواده و حفظ آرامش بين زن و مرد دارد.
کد خبر: ۲۵۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 09 July 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،سرهنگ " علی کرم بازیان " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: حجاب و عفاف به ‌عنوان يک ارزش در جامعه مطرح است و نهادينه سازي فرهنگ حجاب و عفاف، عزم همگاني را مي‌طلبد.
وي ادامه داد: انقلاب اسلامي ايران اين باور را در جامعه نهادينه کرد که مي توان در تمام شئون زندگي، سبک زندگي اسلامي را پياده کرد.
فرمانده انتظامي شهرستان گچساران، تصريح کرد پوشش هر فرد يک مقوله فرهنگي است که ريشه در اعتقادات و نگرش وي دارد و تغيير اين نگرش فرآيندي مستلزم زمان و آموزش است بنابراین بدپوششي مقوله اي نيست که با برخورد انتظامي به صورت ريشه اي اصلاح شود حتي ممکن است برخوردها گاهي نتيجه معکوس داشته باشند بنابراين براي مقابله با اين معضل بايد کار فرهنگي مستمر انجام داد.
وي همچنين نقش آموزش را در راستاي توسعه فرهنگ عفاف و حجاب بسيار موثر دانست و بيان داشت: آموزش مهارت هاي اساسي زندگي به خانواده ها، نظارت و کنترل بر فرزندان از سوي والدين، ارتقاء اعتقادات و مناسک ديني خانواده ها، تقويت باورهاي ديني در بين اقشار جامعه بويژه جوانان از جمله راهکارهاي فرهنگي و اجتماعي مبارزه با بدحجابي است.
در ادامه ایشان تهيه برنامه‌هاي تبليغي و فرهنگي به منظور ترغيب انگيزه دروني آحاد جامعه، بروز حساسيت در قبال مظاهر مخل حريم عفاف در جامعه اسلامي و هماهنگي با دستگاه‌هاي ذي‌ربط جهت اجراي طرح‌هاي فوق را از ملزومات برنامه هاي دستگاههاي فرهنگي در بحث عفاف و حجاب دانست .
سرهنگ بازیان در خاتمه تصريح کرد: از آنجائي که روان شناسان معتقدند که بين محرک و پاسخ، هر گاه پيوند ايجاد و نهادينه شود يادگيري صورت گرفته و بر اين اساس هرگاه مراسم مذهبي و شعائر ديني همزمان با امور خوشايند درنظر کودکان انجام گيرد علاقه مندي آنان افزايش مي‌يابد، مي توان گفت که عفاف و حجاب در دختران و نگه داشتن چشم از نامحرمان در فرزندان پسر، در بستر خانواده با تربيت والدين در فرزندان، نهادينه مي شود.
گزارش:سمیرانصاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار