کد خبر: ۲۵۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 09 July 2016
عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در استان مازندران ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی است اما این ظرفیت ها تاکنون ناشناخته مانده است.

 صبح امروز نشست صمیمانه ای با حضور علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی و جمعی از شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران برگزار شد.

در این نشست نمایندگان شرکت های دانش بنیان مشکلات و خلاهای موجود در پیشبرد اهداف شرکت های فناور استان را بیان کردند.

خلاهای قانونی، عدم همکاری ادارات و نهادهای دولتی با پارک ها و نهادهای فناور، عدم بازاریابی داخلی و خارجی برای تولیدات این شرکت ها، نبود بازار رقابتی سالم در استان مهمترین معضلاتی بود که دراین نشست  توسط نمایندگان پارک ها و شرکت های دانش بنیان استان بیان شد.

علی اصغریوسف نژاد، عضو هیئت رییسه و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان اولین مجموعه ای است که دولت باید به آن توجه کند.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل در این بخش، ناشناخته بودن ظرفیت پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان برای مسئولان و افکار عمومی است.

یوسف نژاد افزود: باید با رسانه ای کردن ظرفیت های این شرکت ها، سخنرانی و شناساندن پتانسیل های پارک های علم و فناوری در مجامع رسمی این اطلاع رسانی ها برای آگاه سازی از این ظرفیت صورت بگیرد.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از مشکلات این شرکت ها نرم افزاری است و نیازمند راهکارهای قانونی است که به عنوان عضوی از مجلس تمام توان خود را برای پیگیری های نرم افزاری و قانونی در خصوص این شرکت ها به کار خواهم گرفت.

وی با اشاره به اینکه شرکت ها باید مشکلات را بیان کنند تا مسئولان ترغیب به رسیدگی معضلات شوند، یادآور شد: اگر ایده های شرکت های فناور به صورت خام تهیه شود کاستی ها بهتر نمایان می شود و می توان بهتر به این شرکت ها کمک رسانی کرد.

یوسف نژاد افزود: مسیری که پارک های علم و فناوری استان مازندران طی کرده، راهی سخت و پرفراز و نشیب بوده است اما آینده ای روشن در انتظار این پارک ها است.

وی با اشاره به اینکه همه نهادهای ذیربط باید به کمک پارک های علم و فناوری بیایند، گفت: اگر نتوانیم مشکلات استانی را در خود استان و با کمک نهادهای ذیربط حل کنیم هیچ ارگان دیگری خارج از مازندران هم نمی تواند به ما کمک کند پس باید از خود شروع کنیم.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آینده ای نه چندان دور با کاهش مشکلات شرکت های فناور و برطرف کردن خلاهای موجود شاهد ارتقای سطح پارک های علم و فناور مازندران خواهیم بود.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار