رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی؛
تابناک: دکتر حسن طاهر احمدی گفت: هرکسی می‌تواند گرایش و تمایلات سیاسی داشته باشد ولی حوزه سلامت جای بازی‌های سیاسی و سیاسی بازی نیست زیرا که این حوزه با جان افراد در رابطه است.
کد خبر: ۲۵۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۵ 10 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، این روزها شاهد وجود آلاینده‌هایی در هوای استان مرکزی به ویژه شهر اراک هستیم. با توجه به آخرین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و ادعای استانداری مبنی بر در اختیار داشتن طرح جامع آلودگی هوای اراک و رد این مهم از طرف دانشگاه علوم پزشکی خواستار دیدار با رئیس آن دانشگاه شدیم تا این مساله را به صورت جدی تحلیل و بررسی کنیم.

دکتر حسن طاهر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی سخنانی را در رابطه با عوامل آلودگی هوای اراک، سهم عوامل آلاینده در آلودگی هوا، ارتباط بین آلودگی‌ها با بیماری‌ها، راه مقابله با آنها، دغدغه‌‌های جامعه پزشکی و تجهیز شدن استان مرکزی در حوزه سلامت را عنوان کرد، سخنان دکتر حسن طاهر احمدی مبنی بر آلودگی هوا و شایعاتی که در رابطه با فیش حقوقی مطرح بود را در خبرهای قبلی ملاحظه کردید، در اینجا با توجه به انتصابات اخیر در استان و سخنان اخیر دکتر حسن طاهر احمدی مبنی بر اینکه به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهم سیاست وارد علوم پزشکی شود بحث را در مسائل سیاسی با ایشان ادامه دادیم، مشروح سخنان تابناک با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به شرح زیر است:

اصلاح طلبی را در چهار چوب شرع و قانون قبول دارم، حوزه سلامت حوزه سیاسی نیست چرا که مستقیم با جان و حیات افراد سر و کار دارد در نتیجه حوزه سلامت را نه من سیاسی می‌کنم نه انتظار داریم که به این حوزه نگاه سیاسی داشته باشند.

افرادی هستن که به حوزه سلامت نگاه سیاسی دارند و باج سیاسی می‌دهند و در سطح استان هم قابل مشاهده هستند همان طور که در رابطه با پیمانکاری یکی از بیمارستان‌ها فشارهای سیاسی متفاوتی را به من وارد کردند ولی من باز هم عنوان کردم که نه نه اجازه داریم که با این حوزه با دید سیاسی رفتار کنیم و نه فصد داریم که این حوزه را سیاسی کنیم.

در حوزه سلامت چیزی که بسیار مهم می‌باشد این است که تمامی افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در مرحله اول پزشک هستند و در مرحله بعد مسئول هستند، مسئول جان افراد، پس این افراد بغیر از خدمت به هم نوعان خود دغدغه دیگری ندارند و از شایعاتی که برای این جامعه درست کردند هیچ واهمه‌ای ندارند.

متاسفانه در فضای مجازی اخبار و نقدهای غیرمنصفانه، کذب، غیرصادقانه و سیاسی منتشر می‌شود که وجود خارجی ندارند، این رفتارها با دو نیت انجام می‌شود یکی مسئولان را در حوزه سلامت و درمان خسته کنند و دیگری انگیزه و امید را از مسئولان مربوطه بگیرند ولی آنها نمی‌دانند وقتی که یک فوق تخصص با عشق و علاقه در این حوزه و فعالیت‌های مرتبط کار می‌کند با این رفتارها از گود خارج نمی‌شود.

لازم به ذکر است که وزیر بهداشت و درمان انسانی متدین، صادق و شجاع هست که همه روسای دانشگاه‌ها را می‌شناسد و با این جوسازی‌های سیاسی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

دانشجو باید بر خانواده و جامعه خود تاثیر گذار باشد. دانشجویان سازندگان آینده جامعه هستند. ما نباید اجازه دهیم که دانشجویان تحت تاثیر سیاسیون خارج از دانشگاه ها قرار بگیرند و بازیچه دست آنها شوند، همچنین اجازه سوء استفاده به عناصر خارج از دانشگاه را از دانشگاه ها به ویژه دانشکده های علوم پزشکی نمی دهیم.

در دانشکده های علوم پزشکی تعامل، رفاقت و ترغیب به بینش سیاسی باید وجود داشته باشد ولی مهم ترین موضوع مباحث علمی است زیرا فارغ التحصیلان این دانشگاه با حیات و زندگی مردم سرو کار دارند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
اصل اختلاف های سیاسی همانیست که دکترطاهراحمدی فرمودند.۱_شرع ۲_ قانون.جریانهایی بنام اصلاح طلب ویااصولگرایکی یاهردوی اینها راعملا قبول ندارند.مردم بدانند.بهمین دلیل مقام معظم رهبری فرمودند:من به این اسامی اصلاح طلب یااصولگراکاری ندارم.الان انقلابی وغیرانقلابی ملاک هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار