نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کارشکنی لابی های صهیونیستی و سعودی در آمریکا برای عدم اجرای برجام پیش بینی می شد و نمی توان گفت برجام با شکست مواجه شده است
کد خبر: ۲۵۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲ 11 July 2016
نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کارشکنی لابی های صهیونیستی و سعودی در آمریکا برای عدم اجرای برجام پیش بینی می شد و نمی توان گفت برجام با شکست مواجه شده است.
به گزارش تابناک ایلام،جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص اجرای برجام و مسائل داخلی آمریکا، اظهار داشت: سیر بیانیه‌ها و مصوباتی که مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در سال های گذشته بر علیه جمهوری اسلامی را نگاه کنیم درخواهیم یافت که اغلب این بیانیه ها و مصوبات بر علیه جمهوری اسلامی با اجماع انجام شده و با اکثریت مطلق علیه ایران بیانیه و مصوباتی را گذرانده‌‌اند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعد از مذاکراتی که به پشتیبانی رهبر معظم انقلاب، همت دولت آقای روحانی و عملکرد مثبت آقای ظریف انجام گرفت، بیانیه ها و مصوبات سنا و مجلس نمایندگان آمریکا بر علیه ایران تعداد زیادی مخالف در سنا و مجلس نمایندگان دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به این شرایط می‌بینیم که آمریکا برای چگونگی مواجهه با ایران دچار دوگانگی شده است و اجماع نظری که علیه منافع جمهوری اسلامی با تلاش لابی صهیونیستی به وجود آمده بود شکاف برداشته است.

میرزایی ادامه داد: شکی در این موضوع نیست که برجام در آمریکا مخالفانی همچون لابی صهیونیستی و لابی عربستان سعودی دارد و آن ها نیز بیکار نیستند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به توافقات انجام شده در برجام از جمله فروش هواپیما به ایران استفاده می کنند.

وی افزود: حرکاتی که تاکنون از سوی مخالفان آمریکایی برجام انجام شده حرکاتی بوده است که از قبل پیش بینی می‌شد و در این وضعیت می توان اراده دولت آمریکا را محک بزنیم تا ببینیم که آن ها تا چه اندازه ای می توانند بر مخالفان چیره شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی گفت: قضاوت هایی مانند اینکه عنوان شود برجام بی فایده بوده و اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص ایجاد مانع بر سر فروش هواپیما به ایران نیز شاهد و مدرک این بحث است، درست نیست، زیرا از قبل اینگونه اقدامات قابل پیش بینی بود و نشانه شکست برجام نیست.

میرزایی در خصوص امکان اجرای برجام در آینده تصریح کرد: برجام نتیجه اجماع قدرت های بزرگ جهان است که بعد از مذاکرات نفس گیر به دست آمده است. یکی از مشاوران کاندیدای جمهوری خواهد انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا که مواضع تندی را برعلیه ایران اتخاذ کرده بود، اعلام کرد که احتمالا برجام را ادامه می دهیم ولی تغییراتی را در بعضی موضوعات بوجود می‌آوریم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان، چرداول و مهران در مجلس دهم گفت: این موضع گیری هایی که در حین رقابت های انتخاباتی انجام می شود را نباید به عنوان یک سیاست واحد از سوی آمریکا قلمداد کنیم. بر طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب که فرمودند اگر آن ها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم، باید صبر کنیم تا ببینیم دولت بعدی آمریکا چه راهی را برای اجرای برجام اتخاذ می کند و زود قضاوت نکنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار