همزمان با دوم اردیبهشت روز زمین پاک و با شعار " زمین پاک با حفاظت از آب و خاک" چند طرح زیست محیطی در سطح استان تهران افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۲۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 21 April 2015
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، امین افتخار با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک چند طرح زیست محیطی در حوزه آب و خاک افتتاح خواهد شد.

وی افزود: افتتاح سیستم تصفیه فاضلاب شرکت های بیسکوئیت گرجی، یکه تاز موتور، فارما شیمی و خاور روی در این ایام به انجام خواهد رسید.

مشاور مدیرکل و رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بهره برداری از سیستم تصفیه پساب گاوداری هشت هزار رأسی صفاری نیز از جمله برنامه های قابل اجرا به مناسبت روز زمین پاک می باشد، اظهار داشت: سیستم آنلاین هوا و پساب پالایشگاه نفت تهران و سیستم آنلاین تصفیه فاضلاب قالب های صنعتی سایپا نیز در این ایام افتتاح خواهد شد.

افتخار تصریح کرد: همچنین برنامه هایی برای پاکسازی طبیعت در مناطق تحت مدیریت و مناطق عمومی در سطح استان پیش بینی شده است که در روزهای پایانی هفته به انجام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کارگروه مدیریت پسماند استان نیز در شهرستان رباط کریم تشکیل خواهد شد، گفت: افتتاح سیستم بک فیلتر چند واحد شن و ماسه در شرق تهران  نیز در دستورکار قرار دارد.

مشاور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه محیط زیست گفت: از دیگر برنامه هایی که با همکاری بنیاد بین المللی آموزش های زیست محیطی برگزار خواهد شد، مراسم اعطای گواهینامه و پرچم بین المللی با عنوان Eco-Schools به مدارسی که دوره مربوطه را با موفقیت سپری کرده اند خواهد بود.

افتخار در ادامه افزود: بازدید و بررسی برخی از معضلات زیست محیطی در حوزه پسماند، فاضلاب و همچنین تخلیه نخاله های ساختمانی در دستور کار برنامه های مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این ایام قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این برنامه ها، فرهنگسازی در این حوزه و اعتلای روز افزون محیط زیست و دستیابی به اهداف توسعه پایدار می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار