کد خبر: ۲۵۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ 12 July 2016


مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: ما در حال حاضر در استان حدود ۸۰ نفر کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست داریم که ۱۰ نفر آنها امکان واگذاریشان به خانواده‌های دائم وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، داریوش بیات‌نژاد در نشست خبری که ظهر امروز با اصحاب رسانه در محل اداره‌کل بهزیستی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: در بحث آسیب‌های اجتماعی پدیده طلاق یک آسیب اجتماعی جدی به‌شمار می‌آید که در اقشار مختلف جامعه چه پردرآمد و چه کم‌درآمد این معضل وجود دارد.

وی افزود: در این بخش خانواده‌های تحصیل کرده و پردرآمد نیز وجود دارند و فقط نمی‌توان گفت بحث طلاق مختص خانواده‌های کم درآمد و اقشار بی‌بضاعت جامعه است. بیانگر این است که اگر ما خدمات مشاوره درست در سطح وسیعی به جامعه ندهیم در واقع زمینه‌ساز گرفتاری‌های این‌چنینی در جامعه خواهیم بود و مشکلات فراوانی در حوزه بهزیستی به وجود می‌آید.

بیات‌نژاد با اشاره به خدماتی که سازمان بهزیستی می‌تواند به تمام اقشار جامعه بدهد گفت: افکار عمومی باید بدانند که سازمان بهزیستی برای کسانی که نیاز به این خدمات در سنین مختلف و گروه‌های مختلف دارند، ارائه خدمت می‌کند که با شناخت درست و آگاهی هرچه بهتر در این زمینه افراد می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به هفته بهزیستی عنوان کرد:‌ در این راستا سازمان بهزیستی در مرکز استان و شهرستانهای دیگر در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی در جهت معرفی افکار و سازمانها در این هفته برنامه های زیادی را دارد که علاوه بر افتتاحیه‌ها، ارتباطات با مسئولان سیاسی و مذهبی استان، نشست‌هایی نیز با جامعه هدف برگزار می‌کند.

وی با اشاره به این موضوع گفت: در این هفته به صورت مستمر در هر شهرستان مددجویانی که در حوزه توانبخشی در شرایط بدتری هستند را از نزدیک ملاقات و به مشکلات آنها رسیدگی خواهیم کرد.

بیات‌نژاد ادامه داد: سازمان بهزیستی حدود 12 فعالیت اصلی را انجام می‌دهد که هر فعالیت 189 ریز فعالیت دارد و برای تک تک گروه ها و خانواده ها و حتی افراد مسن این سازمان ماموریت‌هایی را در حوزه خدمات‌رسانی دارد.

وی درباره افرادی که در خواست فرزندخواندگی را دارند گفت: ما در حال حاضر در استان حدود 80 نفر کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست داریم که 10 نفر آنها امکان واگذاریشان به خانواده‌های دائم وجود دارد که مراحل قانونی خود را طی می‌کنند و دیگر کودکان شرایط خانواده‌های دائم را ندارند و فقط می‌توانند به صورت امین موقت در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرند.

وی درباره کودکان امین موقت گفت: ما باید در جامعه این فرهنگ را گسترش دهیم تا کودکانی که شرایط انتقال آنها به خانواده‌های دائم وجود ندارد با حمایت خیرین از کانون گرم خانواده‌های خود استفاده کنند و خلاءهای روحی آنها کمتر شود.

بیات‌نژاد در ارتباط با مجموعه اعتباراتی که در حوزه مددجویی هزینه شده است گفت: مجموعا سال 94 حدود 43 میلیارد و 800 میلیون تومان از منابع مختلف استانی، ملی و متفرقه توانستیم دریافت کنیم که چیزی حدود 13.5 میلیارد تومان از آن استانی بود که شامل هزینه‌های پرسنلی و جاری شده است و در واقع سهم اعتبارات ما در استان به قدری کم است که جای سوال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار