کد خبر: ۲۵۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹ 12 July 2016


مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: انتقال فناوری و تجاری‌سازی محصولات مؤسسه رازی، سبب می‌شود این مؤسسه بخشی از صنعت واکسن‌سازی بین‌المللی را به دست گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی مؤسسه رازی، غلامرضا نوری اظهار داشت: مؤسسه رازی مجموعه‌ای پرافتخار با دارایی‌های مشهود و نامشهود و دانش علمی ارزنده است که سال‌های متمادی در حفظ بهداشت و سلامت مردم کشورمان حضوری مستمر و اثرگذار دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تجاری سازی محصولات مؤسسه رازی گفت: تجاری‌سازی و انتقال دانش فنی تولیدات این مؤسسه بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، مبتنی بر قوانین بالادستی و سیاست‌های کلی نظام تدوین شده و به معنای اعمال سلیقه شخصی و مدیریتی نیست.

نوری افزود: با توجه به این سیاست‌ها، مجموعه‌های دولتی با حفظ وظایف حاکمیتی خود، وظایف تصدی‌گری را باید به بخش خصوصی واگذار کنند، زیرا دولت نمی‌تواند فعال اقتصادی خوبی باشد و شکست اقتصادهای دولتی در دنیا این واقعیت را تایید می‌کند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به فضاسازی‌هایی مبنی بر واگذاری موسسه رازی به بخش خصوصی تصریح کرد: موسسه رازی مجموعه‌ای دولتی و فعالیت آن حاکمیتی محسوب می‌شود بنابراین قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست. این موسسه دولتی بوده و دولتی خواهد ماند.

وی ادامه داد: انتقال فناوری مورد توجه در سیاست‌های ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی، نه تنها به ارتقای جایگاه و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و ارزشمند این مجموعه کم نظیر کمک می‌کند بلکه سبب می‌شود موسسه رازی بخشی از صنعت واکسن سازی بین‌المللی را به دست گیرد.

نوری شرکت‌های دانش بنیان موسسه رازی را در اولویت این واگذاری‌ها اعلام و تاکید کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی سهم ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان موجود در این موسسه پیش‌بینی شده است.

وی هدف از اجرای این سیاست‌ها را سوق موسسه رازی به سمت گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه فناوری یاد کرد و گفت: این مجموعه با تمرکز بر طرح‌های تحقیقاتی، می‌تواند به سمت تولید واکسن‌های جدید و بازیابی جایگاه بین‌المللی خود گام بردارد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با قدردانی از اقدامات انجام شده برای تجاری‌سازی محصولات، خواستار تسریع این حرکت شد و ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان این آمادگی را در خود ایجاد کنند تا واجد شرایط انتقال دانش فنی شده و رویکرد توسعه‌ای موسسه رازی سریع‌تر دنبال شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار