مراسم پایانی نخستین جشنواره منطقه ای پرواز تا آسمان با هدف محکوم کردن حقوق بشر به سبک آمریکایی روز چهارشنبه با حضور مردم و جمعی از مسئولان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴ 13 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، در این جشنواره منطقه ای که شامل استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، بوشهر و خوزستان شرکت داشتند از شش برگزیده بخش های شعر ، داستان و خاطره نویسی به همراه دو کودک هنرمند به احترام 66 کودک پرواز 655 که سال 67 توسط ناو یو اس اس وینسنس امریکا به شهادت رسیدند ، تجلیل شد.

همچنین در این جشنواره از دو کتاب خاطره با موضوع دفاع مقدس به نام های بهشت در باتلاق و آوزار گندم ها رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان ، هدف از برگزاری این جشنواره را جلوگیری از به فراموشی سپرده شدن این اقدام دردناک،هولناک و وحشتناک امریکای مدعی حقوق بشراعلام کرد.

سردار حمید سرخیلی ابراز داشت: امریکا تلاش فراوانی برای مخفی کردن جنایت خود بکار گرفته واقدام به حذف گزارش حضور ویل راجرز در سایت سازمان ملل کرده است.

وی ادامه داد: ازسوی دیگر آنچنان که باید وشایسته است به این جنایت وحشیانه و موضوع بسیار مهم جهانی وملی پرداخته نشده وجای کارهای فاخرسینمایی و موسیقیایی با موضوع این اقدام ددمنشانه خالی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش های دفاع مقدس هرمزگان بیان کرد: یک پایگاه اینترنتی برای استفاده نویسندگان،هنرمندان و پژوهشگران در راستای ارائه کارهای فاخرتر در سال های آینده طراحی و منابع مختلف مرتبط با این موضوع در ان گردآوری شده است.

سردار سرخیلی اشاره کرد: آیندگان مطالبه خواهند کرد که چرا عمق این فاجعه را به گوش جهانیان نرسانده اید و جایگاه بین المللی حمله امریکا به هواپیمایی مسافربری را با توجه به حضور 45 مسافر خارجی برای جهانیان تبیین نکرده اید.

ساعت 10 صبح 12 تیر ماه سال 67 مسافران هواپیمای ایرباس 655 جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه بندرعباس به مقصد دبی شادمانه پرواز کردند، اما این پرواز دقایقی بعد توسط موشک های ناو پیشرفته وینسنس آمریکا هدف گرفته شد و خون 298تن از مسافران از جمله زنان و کودکان این پرواز همچون فرشی رنگین بر خلیج فارس نقش بست.

در این پرواز ناتمام 298 مسافر و خدمه اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهنسال با وقوع این جنایت فجیع جان باختند، در میان سرنشینان هواپیما، 66 کودک زیر 13سال، 53 زن و 46 تن تبعه کشورهای خارجی بودند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار