کد خبر: ۲۵۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 13 July 2016


بانوی مسلمان ژاپنی با بیان اینکه نگاه به زن در ژاپن نگاه ابزاری است، گفت: حجاب تنها مختص به زنان نیست بلکه برای مردان نیز حجاب لازم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، کونیکو یامامورا در همایش گردهمایی بزرگ بانوان مدافع حریم حضرت زهرا(س) در پاسداری از عفاف و حجاب که در عصر امروز در کانون فرهنگی سپاه استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه 57 سال قبل مسلمان شده و وارد ایران شده است، اظهار داشت‌: من قبل از مسلمان شدن بودایی بودم و بعد از مسلمان شدن نام سبا را همسرم برایم انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه در همه ادیان حجاب وجود دارد، افزود‌: برخی از زنان راهبه برای حفظ حجاب موهای خود را می‌تراشند.

یامامورا با اشاره به اینکه قبل از جنگ جهانی دوم یعنی 70 سال پیش زنان و مردان ژاپنی لباس‌هایی که حفظ حجاب خوب داشت به نام کیمونو را به تن می‌کردند، گفت : بعد از جنگ جهانی دوم فرهنگ غربی وارد ژاپن شد.

وی با بیان اینکه حجاب هم برای زنان است و هم مردان، افزود: جامعه ژاپن به سبب اینکه جامعه سرمایه‌گذاری است و اقتصاد خیلی برایش مهم است به همین سبب باید هر چیزی را تولید می‌کند به فروش برساند برای تبلیغ کالاها از زنان با لباس‌های جلف و آرایش استفاده می‌کنند.

یامامورا با اشاره به اینکه در ژاپن برای زن ارزش قائل نیستند و به عنوان یک کالا به زن نگاه می‌کنند،گفت : اگر زن ارزش کالا پیدا کند منشا فساد جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر غیرت مردان کم شده است و به همین سبب بانوان بدحجاب شده‌اند، افزود: حجاب مانند زره است که اجازه نمی‌دهد هر کسی به حریم فرد محجبه وارد شود.

یامامورا با اشاره به اینکه در ژاپن به سبب اینکه دین وجود ندارد و هدف آنها تکنولوژی است کانون خانواده سرد است، گفت : اما در ایران به سبب دین کانون خانواده گرم است و تکنولوژی در کنار دین وجود دارد.

وی با بیان اینکه میزان خودکشی در ژاپن زیاد است، افزود‌: حتی در بین دانش‌آموزان دبستانی به سبب نبود ایمان خودکشی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار