مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:
عفاف و حجاب به عنوان یکی از ویژگی های فطری انسان و خصوصیات ارزشی دین مبین اسلام، برنامه ای برای اعتلای جایگاه آدمی در نظام خلقت است و هرگز نباید آن را نموداری از تحجر و محدویت برای انسان تلقی کرد.
کد خبر: ۲۵۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 13 July 2016
به گزارشتابناک خراسان شمالی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین ثابت قدم وحید به مناسبت روز عفاف و حجاب اظهار داشت: عفاف و حجاب به عنوان یکی از ویژگی های فطری انسان و خصوصیات ارزشی دین مبین اسلام، برنامه ای برای اعتلای جایگاه آدمی در نظام خلقت است و هرگز نباید آن را نموداری از تحجر و محدویت برای انسان تلقی کرد.

وی در خصوص اهمیت حجاب در اسلام و قرآن افزود: خداوند متعال در آیه های بسیاری از قرآن کریم و به تبع آن پیامبر گرامی اسلام و امامان معصوم در احادیث و روایات بیشماری به تبیین جایگاه حجاب در جامعه اسلامی پرداخته اند و مطمئنا حجاب و عفاف ضامن سلامتی اجتماعی است .

ثابت قدم وحید تصریح کرد: امروز دشمنان سعی دارند با جنگ نرم و شبیخون فرهنگی عفاف و حجاب را در جامعه کمرنگ کنند که باید برای مقابله با آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی در خصوص اهمیت پوشش اسلامی و سلامت نسل آینده جامعه گفت: بدون شک جامعه ای سالم است که سلامت نسل آینده آن تأمین شده باشد و رعایت حجاب اسلامی نقش اساسی در حفظ نسل آینده و تأمین سلامت آنها دارد؛ چرا که زنان مربیان اصلی جامعه اند و انسان ها از دامن آنها به رشد و کمال می رسند. زنان با داشتن حجاب صحیح و کامل سعادت فرزندان آینده را تضمین می نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیان داشت: در توسعه فرهنگ حجاب، بایستی میان نهادهای دولتی و غیردولتی و نیز میان فعالیت‏های فرهنگی، ارشادی و اجرایی هماهنگی و هم سویی وجود داشته باشد.

گفتنی است؛ ٢١ تیرماه به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار