کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت ایلام گفت: این بیماری بسیار شایع است و در هر سنی ممکن است به آن مبتلا شد اما در سنین بالاتر شیوع آن بیشتر و عواملی از جمله سبک زندگی، اضافه وزن، کم تحرکی و مصرف زیاد نمک در ایجاد آن موثر است.
کد خبر: ۲۶۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 15 July 2016
کارشناس مسئول بیماری های غیر واگیر مرکز بهداشت ایلام گفت: این بیماری بسیار شایع است و در هر سنی ممکن است به آن مبتلا شد اما در سنین بالاتر شیوع آن بیشتر و عواملی از جمله سبک زندگی، اضافه وزن، کم تحرکی و مصرف زیاد نمک در ایجاد آن موثر است.


به گزارش تابناک ایلام
؛دکتر اسد احسان زاده اظهار کرد: فشار خون بالا زمانی اتفاق می افتد که خون نسبت به حالت طبیعی فشار بیشتری به قلب و و رگ های خونی و کلیه ها وارد کند و ممکن است مشکلات قلبی را در فرد افزایش دهد.

وی افزود: تنها راه تشخیص این بیماری اندازه گیری فشار خون است و در صورت سهل انگاری ممکن است فرد برای مدتی ظاهرا احساس سلامتی داشته باشد اما این بیماری بی سر و صدا عوارض خود را نشان می دهد.

دکتر احسان زاده با بیان اینکه چرا به فشار خون بالا مبتلا می شویم، گفت: این بیماری بسیار شایع است و در هر سنی ممکن است به آن مبتلا شد اما در سنین بالاتر شیوع آن بیشتر و عواملی از جمله سبک زندگی، اضافه وزن، کم تحرکی و مصرف زیاد نمک در ایجاد آن موثر است.

وی تاکید کرد: درمان و پایین آوردن فشار خون بالا عوارض ناشی از فشار وارده به قلب و کلیه ها و عروق خونی را کاهش و به میزان قابل توجهی احتمال سکته مغزی و حملات قلبی و سایر مشکلات بعدی را پایین می آورد.

وی یادآور شد: فشار خون قابل درمان نیست اما می توان آن را از طریق کاهش مصرف نمک، کنترل خون، فعالیت بدنی مناسب، مصرف بیشتر سبزی و میوه و در صورت لزوم مصرف دارو برای پایین آوردن آن و کاهش احتمال سکته مغزی کنترل کرد.

احسان زاده با اشاره به لزوم تحت درمان بودن این بیماران اضافه کرد: فشار خون یک مشکل بلند مدت است و به درمان طولانی جهت کنترل نیاز دارد اما با این حال افراد می توانند با ایجاد تغییر در سبک زندگی خود آن را کنترل و مصرف داروها را کم یا قطع کنند.

وی توصیه های غذایی مهم در پیگیری درمان فشار خون را کاهش مصرف چربی ها به حداقل ممکن و استفاده بیشتر از روغن های زیتون، ذرت، بادام زمینی و آفتاب گردان، استفاده از قرص های امگا 3، محدود کردن مصرف گوشت قرمز، مصرف ماهی، افزایش مصرف سبزی، سیر، پیاز و میوه، محدود کردن مصرف سوسیس و کالباس، کنسروها به علت مقادیر زیاد نمک و محدود کردن چای و قهوه و کاهش استرس اعلام کرد.

به گزارش تابناک ایلام، فشار خون بالا در طولانی مدت آسیب های سختی به بدن وارد می کند که این امر می تواند باعث خونریزی رگ های خونی شده و در نهایت به سکته مغزی منجر شود در کلیه ها نیز با آسیب به عروق کلیوی موجب نقص در کارکرد می شود./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار