معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش ایلام از پوشش 15 هزار نفر از دانش آمزوان این استان در طرح غنی سازی اوقات فراغت امسال خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶ 16 July 2016
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش ایلام از پوشش 15 هزار نفر از دانش آمزوان این استان در طرح غنی سازی اوقات فراغت امسال خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛یدالله جایدری افزود: آموزش های طرح اوقات فراغت این سازمان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، قرآن و عترت، ورزشی و اردویی در قالب 80پایگاه به دانش آموزان ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح غنی سازی اوقات فراغت امسال در کانون های فرهنگی، تربیتی، دارالقرآن ها، مجتمع های ورزشی و تعدادی از مدارس در مناطق 14گانه آموزشی این استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام شرکت در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان این استان از ابتدای تیرماه آغاز و این تعداد دانش آموان زیر پوشش قرار گرفته اند گفت: پارسال 12هزار دانش آموز زیر پوشش طرح غنی سازی اوقات فراغت این سازمان قرار گرفتند.

به گفته معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام، در پایان این طرح دانش آموزان برتر شرکت کننده به اردوهای برون استانی اصفهان، مشهد، تهران و همدان اعزام خواهند شد.

وی شناسایی استعدادهای دانش آموزان در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری، تربیت دانش آموزان و غنی سازی اوقات فراغت آنها را از اهداف اجرای طرح اوقات فراغت این سازمان برشمرد.
100 هزار دانش آموز در استان ایلام سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال داشتند.

** اولویت اول توزیع اعتبار شهرستان ملکشاهی در حوزه راه است
فرماندار ملکشاهی گفت: اولویت اول در توزیع اعتبارهای عمرانی امسال این شهرستان در حوزه راه خواهد بود.

به گزارش تابناک ایلام، حسینعلی موسوی روز شنبه در حاشیه بازدید از روکش آسفالت جاده ملکشاهی به میمه اظهار کرد: روکش آسفالت این جاده به طول 25 کیلومتر با اعتبار 20 میلیارد ریال ظرف یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری تلاش خواهیم کرد همه جاده های موصلاتی این شهرستان بهسازی و روکش آسفالت شوند، افزود: تاکنون 60 کیلومتر راه با اعتبار 60 میلیارد ریال در مسیرهای مختلف ملکشاهی به سمت شهرستان های مهران، دهلران و ایلام روکش آسفالت شده است.

فرماندار ملکشاهی یادآور شد: با توجه به اینکه این شهرستان هنوز از زیر ساخت مناسبی در حوزه راه برخوردار نیست در توزیع اعتبارات سال جاری نیز حوزه راه در اولویت خواهد بود.

موسوی گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های مختلفی است که در صورت توسعه راه های ارتباطی آن موجب جذب سرمایه گذار، توسعه صنایع متوسط و شناسایی میراث فرهنگی و صنعت گردشگری در سطح استان و کشور می شود و زمینه اشتغال را افزایش می دهد.

شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری ایلام قرار گرفته است، 100 کیلومتر جاده فرعی و 70 کیلومتر جاده روستایی محور های ارتباطی ملکشاهی را تشکیل داده است.

** مشارکت 350 دانش آموز دهلرانی در اردوهای طرح هجرت
فرمانده سپاه ناحیه از مشارکت 350 نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این شهرستان در اردوهای طرح هجرت خبر داد.

سرهنگ علی آبدونی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعمیر و مرمت مدارس و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و استفاده از نیرو و نشاط جوانان در عرصه های سازندگی از اهداف این طرح است.

وی افزود: 21 مدرسه روستایی و شهری در قالب این طرح در مناطق شهری و روستایی این شهرستان به همت دانش آمزان تعمیر، مرمت و رنگ آمیزی می شود.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران با اشاره به رسالت بسیج در قالب طرح هجرت توسط دانش آموزان گفت: این طرح بمدت 45 روز در سطح مدارس شهرستان انجام خواهد شد.

سرهنگ آبدونی با اشاره به مرمت و بازسازی فضاهای آموزشی، مرمت و بهسازی نمازخانه ها و تعمیرات میز و نیمکت مدارس در این طرح افزود: پیش بینی می شود تا پایان این طرح 21 مدرسه در دهلران، موسیان و زرین آباد مرمت و زیباسازی شوند.

** 384 طرح در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان دهلران بررسی می شود
فرماندار دهلران از مطرح شدن و بررسی 384 طرح اقتصاد مقاومتی در ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این طرح ها در کارگروه های مرتبط اقتصاد مقاومتی در حال بررسی است.

امیدعلی سبزی روز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان با اشاره به 12 طرح دولتی از این تعداد افزود: مابقی این طرح ها مردمی هستند که بزودی تعیین تکلیف و بررسی های کارشناسی بر روی آنها انجام خواهد شد.

فرماندار دهلران گفت: برای اجرای این طرح ها در حوزه های کشاورزی، صنعت،معدن و تجارت، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، فنی وحرفه ای و کمیته امداد بیش از یک هزار و 280 میلیارد ریال اعتبار اولیه توسط دستگاه های پیشنهاد دهنده پیش بینی شده است که پس از بررسی ها و کار کارشناسی و سیر مراحل سنجش واقعی میزان اعتبار هر کدام مشخص خواهد شد.

سبزی یادآور شد: در بین ادارات شهرستان بیشترین طرح های پیشنهادی با 165 طرح و اعتبار پیشنهادی 25 میلیارد ریال از آن کمیته امداد در حوزه های کشاورزی، دامداری و خدمات است.

فرماندار دهلران خواستار شتاب بخشی طرح ها و پروژه های اشتغال زایی منطقه شد و گفت: طرح هایی باید در اولویت کاری قرار گیرند که کارشناسی شده و توجیه اقتصادی داشته باشند بنابراین دستگاه های اجرای در حوزه کاری خود نسبت به شناسایی و معرفی طرح ها اقدام کنند.

** پرداخت 11 میلیارد به مددجویان بهزیستی چرداولی در سال گذشته
رئیس اداره بهزیستی چرداول گفت: در یکسال گذشته 11 میلیارد ریال مستمری به مدد جویان تحت حمایت بهزیستی این شهرستان پرداخت شده است.

محمد هوشمند اظهار کرد: این مبلغ در راستای مستمری ماهیانه، کمک های موردی،کمک هزینه ازدواج، شهریه دانشجویی، حق پرستاری و درمان مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: برای تامین مسکن معلولان، 6 واحد مسکونی با اعتبار 750 میلیون ریال با حمایت و مشارکت خیران، بسیج سازندگی احداث و به مددجویان واگذار شد و این روند در سال جاری و با توجه به تقبل ساخت مسکن مددجویان بهزیستی توسط بنیاد برکت با شتاب بیشتری ادامه پیدا می کند.

هوشمند تاکید کرد: در سال 94 با اعتباری بیش از هشت میلیارد ریال فرصت شغلی برای بیش از 100 نفر از مددجویان و معتادان بهبود یافته از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و بکارگیری معلولان در مراکز غیر دولتی راهم شد و این برنامه در سال جاری برای اشتغالزایی بیش از 120 نفر از جامعه هدف با اعتبار 10 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان چرداول برنامه ها و اقدامات صورت گرفته را در طول یکسال گذشته توزیع یک هزار و 250 قلم وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی از قبیل عصا، ویلچر، سمعک، تشک،تخت بیمارستانی، معاینه بیش از 2 هزار کودک سه تا 6 ساله از طریق طرح های غربالگری بینایی و شنوایی، انجام 2 هزار و 500 مورد مشاوره رایگان فردی و خانوادگی و تحصیلی ذکر کرد.

وی دیگر فعالیت ها ی انجام شده را بهره مندی 239 نفر از زنان سرپرست خانوار از مزایای بیمه تامین اجتماعی، راه اندازی 2 کارگاه تعاونی مددجویی در رشته های قالیبافی و مواد عذایی با اشتغالزایی 14 خانوار، جذب 200 متر زمین وقفی جهت احداث آسایشگاه سالمندان، برگزاری 111 کارگاه آموزشی و پیشگیری در زمینه آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

بیش از 2 هزار و 300 نفر با مجموع یک هزار و 200 خانوار در شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله تحت حمایت و خدمات بهزیستی قرار دارند و ماهانه بیش از چهار هزار نفر از خدمات اورژانس، مراکز کلینیک توانبخشی و مشاوره بهزیستی بهره مند هستند. /ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار