کد خبر: ۲۶۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 18 July 2016


مدیرکل بهزیستی استان البرز با تاکید بر ضرورت مشاوره ژنتیکی پیش از ازدواج، گفت: 50 درصد معلولیت ها دراین استان همانند کشور ناشی از اختلالات ژنتیکی است.

به گزارش ایرنا، داریوش بیات نژاد روز دو شنبه درنشست همایش ژنتیک درتالارشهیدان نژاد فلاح کرج، افزود: کاهش بخش وسیعی از معلویت ها با مشاوره و اجرای طرح آموزشی پیشگیری امکان پذیراست.

وی ادامه داد: براین اساس سال گذشته یک هزار و 500 زوج و تعداد قابل توجهی از دختران 15 تا 28 سال از آموزش های لازم دراین زمینه برخوردار شدند .

بیات نژاد گفت: در سالجاری نیز میزان آموزش های ژنتیکی را به دو برابر افزایش خواهد داد و دراین بین نقش موثر فرهنگ سازی را نباید به دست فراموشی سپرد .

وی اضافه کرد: امروز مشکل اصلی بروز بسیاری از معلولیتهای ژنتیکی نشات گرفته از جدی نگرفتن این موضوع مهم علمی ازسوی جوانان است که باید آموزش های لازم را در این زمینه داشت .

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: با توجه به اهمیت موضوع بهزیستی تا سقف 9میلیون ریال هزینه برای افراد دارای مشکل ژنتیکی در مراکز مشاوره بصورت رایگان قرار داده و حتی اگر هزینه هم بیشتر شود این نهاد حمایتی با هدف کاهش معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی همراه جامعه هدف خواهد بود .

وی با اعلام اینکه 2.4رصد جمعیت استان البرز را معلولان تشکیل می دهند گفت: امروز شمار معلولان زیر پوشش بهزیستسی 27هزار و 303 نفر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار